סיבה לדאגה בצרפת?

השמאל הכריז על אחדות בהנהגת אנטישמי

קצת יותר משבוע אחרי הבחירות לנשיאות צרפת בהן ניצח הנשיא מקרון, בשמאל הצרפתי הכריזו על אחדות ונערכים לבחירות לפרלמנט שייערכו במהלך השבועות הקרובים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

לקראת הבחירות לאסיפה הלאומית בצרפת, ובצל תוצאות הבחירות הקשות לשמאל הצרפתי בבחירות לנשיאות שנערכו לפני קצת יותר משבוע, מפלגות השמאל 'הירוקים' בהנהגת יאנק ג'אדו הכריזה על שיתוףף פעולה עם מפלגת 'צרפת בלתי כנועה', בהנהגת איש המשאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון שמאחוריו עומדות שורה של התבטאויות נגד יהודי צרפת.

על פי ההסכם בין שתי המפלגות, המפלגה הירוקה תסייע למועמד מלנשון להיבחר לתפקיד ראש הממשלה לצידו של מקרון. בעבר מלנשון האשים את יהדות צרפת בהפסד של קרובין לג'ונסון בבחירות לפרלמנט הבריטי לפני מספר שנים.

בשיטת הממשל הצרפתית חולקים הנשיא וראש הממשלה בסמכויות, כשראש הממשלה אחראי בעיקר על נושאים פנים מדינתיים, זאת לצד הנשיא שמטפל יותר בעניינים גלובליים.

על פי סעיף 8 בחוקה הצרפתית, זהות ראש הממשלה הצרפתי נקבעת על ידי הנשיא, אך הנשיא חייב להתחשב בתוצאות הבחירות לאסיפה הלאומית - הלא הוא הפרלמנט הצרפתי. אם יבחר מועמד בניגוד לעמדת האסיפה הלאומית, הדבר עשוי לסנדל לממשל מהלכים רבים.

לכן, מלנשון שהגיע למקום השלישי במירוץ לנשיאות צרפת, מנסה להגיע לתפקיד השני בבכירותו בצרפת - זאת בכפייה על הנשיא מקרון.

בתמורה, מלנשון הבטיח למפלגה הירוקה שורה של הבטחות, בין היתר צעדים למלחמה במשבר האקלים וכן העלאה משמעותית של שכר המינימום.

הרצון של מלנשון עשוי לגרום כאב ראש לנשיא מקרון, וכעת לאחר ההסכם עם המפלגה הירוקה הסיכויים של מלנשון גוברים, זאת לצד האפשרות להסכמים נוספים שייצור מלנשון עם מפלגות שמאל נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר