פרשיית ענק

21 נעצרו בחשד לעבירות כלכליות ופליליות

בתום חקירה ארוכה וסמויה, המשטרה עצרה ועכבה 21 חשודים בביצוע עבירות פליליות ובכללן שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף עצום של כחצי מיליארד ש"ח (משטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

ביחידת להב 433 - היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) בשיתוף עם רשות המיסים - חקירות מכס ומע"מ ת"א ומרכז, יחידת יהלום, ימ"ר מרכז, כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר) ומדור אכ"ל חטיבת החקירות, התנהלה במהלך חודשים רבים חקירה סמויה נגד חשודים ומעורבים נוספים בחברה הערבית בחשד לביצוע פעילות פלילית.

החשדות הן לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. העבירות בוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, השמטת הכנסות והלבנת הון בהיקפים של כחצי מיליארד ש"ח. חקירת המשטרה לוותה מראשיתה ע"י פרקליטות מיסוי וכלכלה.

במהלך החקירה הסמויה, מופה מארג רחב של חברות אשר שימש את החשודים לביצוע עבירות מס והלבנת הון וכן נחשפו עבירות נוספות של סחיטה והשתלטות על עסקים ע"י החשודים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות ככיסוי על תעבורת הכספים הרבה.

במסגרת הפרשה עוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, כוח אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן.

היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה יחידת יאל"כ בלהב 433, יחד עם חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז ויחידת יהלום ויחידת מתפ"א על עשרות בתים, בתי עסק, נותני שירותים פיננסיים (ציינג'), וחברות קבלניות באזור תל אביב, המרכז, ירושלים ואזור הדרום. במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים ונתפס רכוש משמעותי בשווי מוערך של עשרות מיליוני ש"ח במטרה לחלטו, בהמשך להליך המשפטי.

כאמור, במהלך הפעילות המשטרה עצרה ועכבה 21 חשודים ומעורבים נוספים. בהתאם לצורכי החקירה, יובאו החשודים המרכזיים לדיון בהארכת מעצרם בפני ביהמ"ש השלום בראשל"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר