דרמה בלשכת בנט

שמרית מאיר, היועצת המדינית, פורשת

ראש הממשלה נערך ע"פ הדיווחים לבחירות, ומנסה לסדר את לשכתו מחדש: אחרי שהקשיב לעצותיה זמן רב, בנט החליט להתקרב חזרה לימין, והיועצת החליטה להתפטר (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט בישיבת הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

דרמה בלשכת בנט, שיכולה להעיד על הממשלה הנמצאת בהליכי קריסה: היועצת המדינית של ראש הממשלה, העיתונאית לשעבר שמרית מאיר, הודיעה על התפטרותה, זאת כחלק ממאבקים בלתי פוסקים בתוך לשכת בנט, בין מאיר, שניסתה לקחת את ראש הממשלה למרכז הפוליטי, לבין ראש הסגל טל גן צבי ומזכיר הממשלה שלום שלמה, שרצו לשומרו בימין.

במכתב ששלחה מאיר לבנט היום (שישי) כתבה היועצת המדינית, שנחשבה לקרובה במיוחד לראש הממשלה וייעצה לו במגוון תחומים רחב: "במהלך השנה האחרונה הקדשתי את כל כוחותיי לסייע לך בתחום המדיני ובכלל. בבניית היחסים הטובים עם ממשל ביידן, בחיזוק הקשר עם מדינות ערב, הקרובות והרחוקות, בייצוג טוב של ישראל על הבמה הבינלאומית, וחשוב יותר - בהשגת תכליות מדיניות חשובות שלא זה המקום לפרטן, כולל מהלך מדיני משמעותי ביותר רק לאחרונה", כתבה בלי לפרט מהו המהלך.

לקראת סיום דבריה הסבירה מאיר כי הסיבה היא ההקרבה הנדרשת בתפקיד החשוב: "הייתה זו שנה מלאת עשייה, מבוקר ועד לילה. שורת המשימות הארוכה שהטלת עלי, חייבה הקרבה ניכרת בחיי האישיים. לקראת סיום שנה בעבודה משותפת קרובה, זה הזמן לעזוב. אסיים את תפקידי בעוד שבועיים, בתחילת החודש הבא".

עם זאת, ניכר כי הסיבה לפרישה המפתיעה היא המתחים ההולכים וגוברים בלשכת בנט, בטח לאחר פרישת ח"כ עידית סילמן מהקואליציה והפיכתה לשברירית במיוחד. בנט, ע"פ דיווחים שונים, נערך לבחירות ביתר שאת, ולאחר ששמרית מאיר ניסתה לקרבו אל ענף בוחרי מפלגות המרכז, במטרה לנגוס במצביעי יש עתיד וכחול לבן, אנשיו הקרובים של בנט - שהולכים איתו משכבר הימים - טל גן צבי ושלום שלמה, ניסו להחזירו בימין.

בשבועיים האחרונים נראה שבנט מנסה לחשב את צעדיו חזרה אל מצביעי הימין, מתוך הנחה שישנם "רבים דוממים" שתומכים בעשייתו בממשלה ויילכו איתו, ולכן גם מסריו התוקפניים נגד ממשלת ירדן ורע"מ הודהדו בפתח ישיבת הממשלה. ככל הנראה עבור מאיר הייתה זו ההוכחה שבנט החליט ללכת עם גן צבי ושלמה - ולא איתה.

מראש הממשלה בנט נמסר לאחר הודעתה: "שמרית פעלה במקצועיות ובמסירות וסייעה בהתמודדות בנושאים המדיניים-ביטחוניים המורכבים והעדינים ביותר. קיבלתי את בקשתה לעזוב בצער, אך בהבנה. אני מאחל לה הצלחה רבה בהמשך דרכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר