באולם הספורט בפילדלפיה

תיעוד מרגש: 25 אלף איש התכנסו להוקיר את לומדי התורה

במרכז הספורט הגדול בפילדלפיה התכנסו אלפי בני אדם, כדי להוקיר את האברכים של ישיבת ליקווד. בתום האירוע התבשרו האברכים על הכפלת המשכורת • צפו ב-4 שעות של כבוד התורה (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
25 אלף אנשים כיבדו את עמל התורה (צילום: יוסי גולדברגר, shiezoli ‏וידיאו: Yossi Gee Studios)

אירוע לא שגרתי ומרגש, התרחש בתחילת השבוע במרכז הספורט העצום וולס פארגו בפילדלפיה ארה"ב, כאשר כ-25 אלף איש זרמו למקום להוקיר את לומדי התורה של ישיבת ליקווד למעמד ההיסטורי "אדירי התורה". מי שעמד מאחורי האירוע העוצמתי, הוא הנגיד והנדבן ר' אליעזר (לואי) שיינר מארצות הברית, שבנוסף לתרמה הכספית שלו, הוא עזר בגיוס עשרות מיליוני דולרים לטובת האברכים.

האירוע שתוכנן להתקיים במקום צנוע יותר בניו ג'רזי, הועתק לפילדפליה - לאור הביקוש הגדול להשתתף באירוע ההיסטורי - שחגג את השותפות בין ישיבת ליקווד לבין הנדבנים - תומכי עולם התורה - כאשר מטרת האירוע היא לדאוג להכפלת שכרם של האברכים בישיבת ליקווד.

השידור המלא של הערב המרגש (יוסי גולדברגר, shiezoli)

באירוע הארוך שנמשך כארבע וחצי שעות, הגיעו להשתתף גדולי הרבנים וראשי הישיבות בארה"ב בראשות הגר"ש קמינצקי. ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, היה אורח הכבוד מישראל, יחד עם הגר"י קולודצקי והגרש"ב סורוצקין.

ראש ישיבת ליקווד, הגאון רבי מלכיאל קוטלר, עלה לנאום והתקבל בתשואות רמות ובשירה בלתי פוסקת, בנאומו הוא פרס את החשיבות העצומה בהחזקת עולם התורה ובפרט הוא הדגיש כמה חשוב להחזיק אברך בכבוד. את קבלת עול מלכות שמיים באירוע, ערך ברגש רב, ראש הישיבה השני, הגאון רבי ירוחם אולשין.

בתום האירוע נחשפו המספרים שגויסו, והמטרה - להכפיל את המשכורות של האברכים - הושלמה בהצלחה, כאשר כל אברך יקבל מהישיבה סכום של כ-14 אלף דולר לשנה - סכום גדול בהרבה ממה שהיה מקובל עד היום.

יצוין, כי על החלק האמנותי של האירוע הופקדו, מאיר אדלר והזמרים דובי מייזלס ויענקי דסקל.

צפו בתיעוד המרהיב והמרגש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר