"היה לי ניסיון אדיר"

החקלאי הפתיע וסיפר; "כך הפסדתי מאות אלפי שקלים" • צפו

בשיא עונת האפרסקים, חקלאי מהדרום קיבל בקשה מפתיעה, תן לנו את הסחורה שלך - של אוצר בית דין, ונשלם לך מאות אלפי ש"ח במזומן; החקלאי עמד בפיתוי וסירב להצעה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
החקלאי מספר על הפיתוי (צילום: ללא קרדיט)

זה סיפור של גבורה שלא תשמעו כל יום, חקלאי ממושב זרחיה שבדרום, מספר על הקושי בשמירת השמיטה, בסיור שקיים ח"כ מקלב במטעים, חשף החקלאי בנסיעתו בין מטעי אפרסקים, כי לאחר חג הפסח באו אליו עסקנים וסוחרים כאשר מחיר הסחורה היה יקר בארץ, עם מאות אלפי שקלים וניסו לשחד אותו למכור להם את הפירות ולסחור בפירות שביעית.

"היה לי ניסיון קשה בתחילת העונה, האפרסק היה מחיר טוב, 35 ש"ח לקילו, בא אלי אדם שידע שאני אוצר בית הדין, הייתי יכול לקבל מאות אלפי שקלים, הסחורה הייתה שווה 210 אלף שח, זה היה יכול לשמור אותי כל השנה, אבל אמרתי לו תודה רבה לך, זה קדושת שביעית תלך מפה ואל תחזור אלי בכלל".

ח"כ מקלב ששמע את הדברים והתפעל, אמר כי "זה לא רק שעמדת בניסיון, זה דבר שיכול לסנגר על הדור כולו, זה מצמרר ומביא זכויות בלתי רגילות".

יממה לאחר אישור מתווה החקלאות בכנסת - חבר הכנסת אורי מקלב פתח את מסע הבחירות שלו יחד עם חקלאי הדרום במושב זרחיה.

מקלב הגיע למקום לאחר תום החקיקה בכנסת, עם היציאה לפגרת הבחירות אמש. בתחילת ביקורו במושב פגש מקלב וצוות לשכתו את החקלאים המאוכזבים, משר האוצר ליברמן בביתם.

מקלב שמע מהם אודות עבודתם וקשיי הפרנסה אותם הם חווים בשנה האחרונה, עם מינויו של ליברמן לתפקיד שר האוצר, כאשר איש מפלגתו עודד פורר כיהן כשר החקלאות.

מקלב הסביר לחקלאים כי את ליברמן לא מעניין כלל החקלאות בישראל, ראינו את זה בהחלטות שלו ובדבריו בכנסת, כל מה שעומד לנגד עיניו הוא העשרת קופת האוצר לאחר שרוקן אותה עבור קניית השלטון. את ליברמן לא מעניין החקלאות, אמר מקלב, הוא לא עזר לכם ואנחנו היינו הפה שלכם בחודשים האחרונים בוועדות הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר