מגזין כיכר

האם ההימור הענק של פיני איינהורן השתלם? // ביקורת אלבום

הזמר פיני איינהורן הוציא את אלבומו השני "במסתרים" - מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, האזין לאלבום וחזר כדי לספר לכם האם ההימור שלו השתלם (מגזין כיכר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יצחק הרץ)

פיני איינהורן הוא אחד הזמרים האנרגטיים במוזיקה החסידית. לפני שלוש שנים הוא הוציא את אלבום הבכורה שלו, שהיה נחמד מאד, קיבל השמעות במדיה, אבל לא עשה את המפץ הגדול שציפינו ממנו. אלבומו החדש "במסתרים" הוא מוצר מדויק הרבה יותר, כזה שמציב את איינהורן כאחד מזמרי המוזיקה החסידית העדכניים והמבטיחים.

>> למגזין המלא - כנסו <<

האלבום שהופק שוב עם הצמד המצליח אלי קליין ואיצי ברי מוטבע חזק מאד בטביעת האצבע ובעצם גם היד ואפילו הרגליים של קליין וברי שהלחינו גם את רוב שירי האלבום - שישה שירים ברי, שלושה של קליין. השניים מוכיחים שוב את יכולות ההלחנה המצוינות שלהם וגם את הגיוון המוזיקלי האדיר שלהם, שנע בין שירי פופ קלילים לבין שירים חסידיים בסגנון "ישן" אך עטופים בעיבודים עדכניים.

בעולם של פופ בעברית, שכובש את רוב רשימות ההשמעה בארץ ואפילו בארה"ב, איינהורן מהמר על אלבום חסידי שכמעט כולו מהמקורות. גם שלושת השירים המקוריים (שכתב והלחין אלי קליין), נשמעים לגמרי כמו מילים מהמקורות. יש שיגידו שזה הימור גדול מידי, אבל בעולם בו כמעט אין מוזיקה חסידית חדשה, איינהורן בהחלט יכול ליצור לעצמו מקום של כבוד להתגדר בו.

ניכרת החשיבה של איינהורן ומפיקיו לצד המנהל המוזיקלי שלו מוישי רוט, כדי לתת גיוון רחב יותר באלבום ולהגיע לקהלים שונים שחובבים מוזיקה יהודית למרות האווירה החסידית של האלבום. איינהורן מבצע חמישה משירי האלבום בהברה ישראלית, שיכולה להתאים לאוזניים ישראליות. את שאר ששת השירים הוא מחלק בין הברה חסידית - ארבעה שירים, ובין שני שירים בהברה ליטאית.

באלבום יש שני אורחים, הזמר החסידי אהרל'ה סמט, בדואט מרגש בשיר "והרווח לנו" ולהקת 'שלאפע נחת' בשיר ההיפי "טוב הבעש"ט" שמקורו בלחן אירי.

אל תפספסו את "כשהשמחה באה" הכיפי של אלי קליין, שיר גרובי שיגרום לכם לקום מהכיסא ולרקוד, "אנא השם" המקפיץ, גם הוא של קליין שנוגע יותר בסגנון מוזיקת עולם אלקטרונית, "התעוררי" המרגש בלחנו של ברי, "ממזרח שמש" הנחמד של ברי (חדי האוזן ישמעו בבית את הדמיון ל"תישאר" של דוד בן ארזה, בן טיפוחיו של ברי).

שיר מעולה נוסף הוא "תאמין בעצמך", שיר העצמה קומזיצי בלחנו של איצי למילותיו של ר' צדוק הכהן מלובלין.

שירתו של איינהורן באלבום החדש, מחמיאה לו והוא נשמע אחיד יותר מאלבומו הראשון. הוא נשמע נהדר בעברית וגם בהברה חסידית וליטאית והתחושה היא שהשירה זורמת ממנו בטבעיות בכל גוון. בעולם בו כמעט אין אלבומים חדשים, האלבום של איינהורן הוא בהחלט כיף מוזיקלי שנהנתי ממנו מאד.

פינת השירים המואזנים ביותר אצל הגולשים השבוע:

במקום הראשון: שוקי סלומון ועמירן דביר עם "שיר הביטחון"

במקום השני: מחרוזת "לכה דודי" עם מיטב הזמרים בצפת

במקום השלישי: מתי שריקי עם הסינגל קליפ החדש "אני מחכה"

  • להערות הארות והמלצות לתחפושת לפורים: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר