באישון לילה

העימות עם השר בן גביר: המפכ"ל כינס ישיבת חירום סודית

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, כינס הלילה ישיבת חירום סודית עם מפכ"לים לשעבר וזה על רקע העימות החריף עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
קובי שבתאי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

רב ניצב קובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה, כינס הלילה (שלישי) ישיבת חירום סודית עם מפכ"לים לשעבר וזה על רקע העימות החריף עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

על פי הדיווח בגלי צה"ל, שבתאי קרא אליו לפגישה סודית את כל המפכ"לים לשעבר. בשל סודיות הפגישה, היא התקיימה במשרדי להב 433 בלוד. המפכ"לים ששמעו משבתאי על התנהלות בן גביר הביעו בו תמיכה והוסיפו: "אסור לתת לבן גביר להמשיך לגרום נזק לארגון, הוא לא מבין את תפקידו, לא מתנהג כשר האחראי".

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת' המפכ"ל הורה לניצבים שלא לשוחח ישירות עם השר איתמר בן גביר אלא שגורמים בסביבתו של השר לביטחון לאומי אמרו אמש כי השר שוחח עם ניצבים במשטרה מעל ראשו של המפכ"ל שבתאי, ועל אף שהורה לבכירים לא לשוחח עם השר.

השר איתמר בן גביר בריאיון סוער לישי כהן | צפו

הרקע להוראה של המפכ"ל במהלך הישיבה לסגל הבכירים, שלא ידברו ישירות עם בן גביר, היא בשל מספר מקרים שבהם בן גביר והעוזרים שלו התקשרו ישירות לניצבים במהלך מחאות ואירועים, כדי להפעיל לחץ.

המתיחות בצמרת

הלילה נחשפו הציטוטים מתוך הישיבה הסוערת של צמרת המשטרה, במהלכה הורה המפכ"ל לסגל הפיקוד שלא לשוחח יותר ישירות עם השר בן גביר.

במהלך הישיבה התייחס שבתאי להדחתו של מפקד מחוז תל אביב בשבוע שעבר אשד, ואמר: "אני מתנצל בפניכם ובפני עמי אשד על העיתוי ועל איך שזה נעשה". אשד, שנכח בישיבה, השיב למפכ"ל: "טכנית אתה מתנצל, אבל מהותית לא".

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, אמר במהלך הישיבה, בהתייחסו להפגנות ברחבי הארץ: "יש כאן איום על מערכת המשפט, צריך לשמור על המערכת הזאת מכל משמר".

סגן המפכ"ל, ניצב דוד ביתן השיב לו: "התבלבלת, יש פה שר שאזרחים בחרו, אזרחים בחרו בממשלה הזאת ואנחנו חייבים לממש את המדיניות של הממשלה, אני גם ממש שמח שמישהו הביא לנו תשעה מיליארד שקלים".

ראש אגף התכנון, ניצב דני קריבו, התפרץ לדיון והשיב לניצב ביתן: "שיפסיק לנופף ב-9 מיליארד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר