כל הפרטים הידועים

הפצוע הוא תושב איתמר, אזרח אמריקני ומאמן כיתות הכוננות

הפצוע שנורה יחד עם אשתו מוקדם יותר היום, בכביש הראשי בחווארה שבשומרון - הוא תושב השומרון, אזרח מדינת ישראל, אבל הוא וגם אשתו אזרחי ארה"ב | כל הפרטים (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רגע לכידת המחבל בחווארה | בעיגול: דיוויד שטרן (צילום: 27 א)

הפצוע שנורה מוקדם יותר היום (ראשון), יחד עם אשתו בכביש הראשי בחווארה שבשומרון, הוא דיוויד שטרן - תושב איתמר, אזרח אמריקני, שמשמש כמאמן כיתות הכוננות בשומרון.

דיוויד בן 41, והוא ומשפחתו, הם תושבי השומרון, אזרחי מדינת ישראל, ובמקביל גם אזרחי ארה"ב.

בבית החולים בילינסון מסרו, כי הפצוע הגיע במצב קשה, וכעת מנסים לייצב את מצבו, האישה שהייתה עמו ברכב לא נפגעה והיא ממתינה לו ליד החדר. הוא סובל מפגיעות בראש ובכתף.

הציבור נקרא לעורר רחמי שמיים ולהרבות בתפילות ובתחנונים להחלמתו של פצוע הפיגוע: אלכסנדר דוד דב בן רחל.

כזכור, מחבל פתח באש מוקדם יותר היום חיה לעבר רכב ובו זוג ישראלים שנסע ביישוב חווארה שבשומרון ונמלט, כעבור למעלה משעה הוא נתפס בידי כוחות הביטחון. שמו של המחבל, לית נאסר בן 28, מהכפר מאדאמא שבשומרון.

לפי צה"ל, שני חיליים ששהו מטרים בודדים מזירת הפיגוע ירו במחבל שני כדורים ברגע הפיגוע, המחבל הצליח להימלט, אבל בעקבות הפגיעה גששים זיהו את נתיב הבריחה של המחבל לפי טיפות הדם, ולפי זה הם איתרו את הנקודה בה ניסה להסתתר.

ראש המועצה יוסי דגן אמר: "אני קורא לשגריר ארה"ב להגיע עכשיו לכאן לבית החולים להכנס איתי יחד לחדר להסתכל לו בעיניים ולתת תשובות, לתת הסברים, אני דורש מכאן ממשלת ארה"ב להפסיק את הלחץ ההיסטרי על ממשלת ישראל כנגד פעילות צבאית אפקטיבית של צה"ל, כנגד פעילות מערכת הביטחון, כנגד ההתיישבות היהודית בשומרון שאותה המחבל הנאלח הזה תקף היום".

עוד אמר דגן: "התושב הזה הגיבור הזה הוא גיבור חי, פאר ההתיישבות בשומרון, שהגן בגופו על אשתו בעצמו, איש אמנויות לחימה איש ביטחון ואיש חינוך. תוך כדי שהמחבל הנאלח יורה עליו בכביש הראשי והוא נפצע בראשו מהירי, שלף את הנשק שלו וירה בחזרה. בתושייה שלו הציל את החיים שלו ושל אשתו, גיבור ישראל, גיבור השומרון, ההתיישבות בשומרון חזקה אנחנו מודים לצוות בלינסון על הטיפול הרפואי ומחזקים את ידי חיילי צה"ל ומערכת הביטחון כולנו דורשים מהממשלה להשיב מלחמה שערה, להפוך את הדיסקט, להחזיר את המחסומים הביטחוניים לעזאזל, לאסוף את הנשק; לצאת למבצע צבאי כנגד ה'רשות הפלסטינית' הטרוריסטית שעומדת מאחורי גל הטרור הזה".

לדברי דגן: "אי אפשר להמשיך את המציאות של הממשלה הקודמת ולצפות לתוצאה. אנחנו לא נסכים בשום אופן להיות ברווזים במטווח לא נסכים להפקיר את החיים של תושבי השומרון. ומכאן מבית חולים אני קורא יש לנו צה"ל אחד מדינה אחת יש לנו הרבה תביעות וגם כעס כלפי הממשלה והוא מוצדק וצריך לומר את זה גם לממשלה שאנחנו תומכים בה וביחד באותה נשימה, אני אומר בצורה ברורה הפניה היא רק כלפי הדרג הפוליטי וכלפי הממשלה אנחנו לא לוקחים את החוק לידיים אנחנו לא עושים דברים שאסור לעשות יש לנו דרישה נכונה מוסרית מאין כמותה מהממשלה שלנו ובזה אנחנו צריכים להתרכז אל מול הממשלה הדרישה וצהל הוא זה שצריך לקבל את הפקודות ולתת מכה שערה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר