החקירה הושלמה

המפקד ננזף; כתב אישום יוגש נגד החייל שפלט כדור שהרג את חברו

נגד חייל צה"ל שכדור נפלט מרובהו בעשרה בטבת והרג את חברו בבסיס יוגש כתב אישום. החקירה הושלמה והממצאים נבחנים • הפרטים (צה"ל)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

התחקיר שבדק את נסיבות מותו של לוחם צה"ל, רב״ט ברוך כברתה ז"ל, שנהרג כתוצאה מפליטת כדור על ידי חייל צה״ל לפני מעט יותר מחודשיים, סוכם אמש בידי הרמטכ"ל הלוי. כך פרסם היום (שני) צה"ל.

התחקיר התקיים במקביל לחקירה של המשטרה הצבאית ובסיומה הועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

לאחר בחינת הממצאים, הצהירה התביעה הצבאית על כוונתה להגיש כתב אישום נגד החייל בגין הירי שהביא למותו של ברוך ז"ל.

לבקשת באי כוחו של החייל, הוארך מעצרו של החייל היורה עד ליום 2 באפריל 2023, י״א בניסן התשפ״ג, לצורך עריכת שימוע לפני הגשת כתב האישום.

ועדת החקירה מצאה כי גדוד ארז של המשטרה הצבאית מקיים פעילות מבצעית באופן מתמשך ורציף ואמון על אבטחת מספר רב של מעברים בעוטף ירושלים. הגדוד עומד במשימותיו המבצעיות בהצלחה וניכר כי קיימת ביחידה תרבות צבאית תקינה.

יחד עם זאת, הועדה מצאה פערים בהתנהלות היחידה ומפקדיה בכל הקשור לאכיפת נהלי תנועה ללא מחסנית בנשק במחנה הגדודי ופערים מערכתיים נוספים, אשר יש להפיק מהם לקחים שיוטמעו בכלל יחידות צה״ל.

בסיכום הצגת הממצאים, הרמטכ״ל ציין כי התרשם מתחקיר יסודי, מעמיק ומקצועי שהתקיים הן בועדת החקירה והן בדרג הפיקודי. הרמטכ״ל קיבל את המלצות ועדת החקירה וקבע כי מדובר באירוע חמור של עבריינות בנשק בו איבדנו לוחם שלא לנוכח פני אויב.

הרמטכ״ל הנחה על מימוש לקחי התחקיר באופן יסודי ולקיים מאמצי הטמעה בכלל יחידות צה"ל ובקורסי הפיקוד.

הגם שלא נמצאה אחריות ישירה של מי מהגורמים הפיקודיים בגדוד, בהמלצת ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, החליט הרמטכ"ל על שורה של צעדים פיקודיים בשל האחריות הכללית של המפקדים בגדוד.

מפקד הגדוד וסגנו ננזפו פיקודית על ידי ראש אגף כוח האדם.

"ממצאי הועדה ומסקנותיה, וכן התחקיר הפיקודי, הוצגו על ידי המפקדים למשפחת כברתה", נמסר מצה"ל. "צה״ל משתתף בצער המשפחה וממשיך ללוותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר