במרחב המכשול

בגבול עזה: שני ערבים ניסו לחצות לעבר ישראל - ונעצרו

במהלך הלילה ניסו שני ערבים תושבי עזה, לחצות את מרחב המכשול בצפון רצועת עזה לשטח ישראל - אך נעצרו על ידי כוחות הביטחון והועברו לחקירה (חדשות, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ערבים שנתפסו בגבול עזה בשבוע שעבר (צילום: דו"צ)

במהלך הלילה (בין שני לשלישי), ניסו שני תושבי עזה לחצות את הגבול לעבר ישראל, אך הם נעצרו בטרם ביצעו את רצונם, על ידי כוחות הביטחון.

השניים, ניסו לחצות את הגבול במרחב המכשול בצפון רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה"ל עצרו את החשודים והם הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

כזכור בשבוע שעבר ארבעה חשודים נעצרו בסמוך לגדר המערכת בין ישראל לרצועת עזה בחשד שחצו את הגבול. תושבי עזה שנתפסו בסמוך לגדר עברו חיפוש קפדני ובסופו התברר כי ארבעת החשודים לא נשאו עליהם נשק כלשהו, והארבעה הועברו להמשך חקירה על ידי כוחות הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר: "תצפיות צה״ל זיהו לפני זמן קצר ארבעה חשודים שחצו את גדר המערכת ממרכז רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה״ל עצרו את החשודים בסמוך לגדר. על החשודים לא נתפס נשק והם הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון."

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע כי בתום הערכת מצב ביטחונית, אושרה שורת צעדים אזרחיים לאוכלוסייה הפלסטינית לרגל חודש הרמדאן: "זאת בהתאם להמלצת גופי הביטחון ובמטרה לאפשר חופש פולחן דתי לציבור הפלסטיני".

במסגרת הצעדים של ישראל, אושרה כניסת מתפללים פלסטינים להר הבית לתפילות יום השישי במהלך חודש הרמדאן. כניסת נשים תתאפשר בכל הגילאים וכניסת ילדים עד גיל 12 תתאפשר ללא צורך בהיתר קיים. הכניסה לגברים בגילאי 55 ומעלה ללא היתר קיים ולגברים בגילאי 45 ומעלה תהיה בכפוף להיתר קיים. כלל ההיתרים מותנים בקבלת אישור ביטחוני.

בנוסף, לרגל הרמדאן, אושרו ביקורי משפחות בישראל לפלסטינים תושבי יהודה ושומרון וכן ביקור קרובי משפחה ביהודה ושומרון ממדינות זרות. נדגיש כי כלל ההיתרים יונפקו בכפוף לאישור ביטחוני.

נוסף על כך, פלסטינים תושבי יהודה ושומרון יוכלו במהלך חודש הרמדאן להזמין כרטיסים לטיסות ייעודיות ליציאה לחו״ל דרך שדה התעופה רמון. כמו כן, במהלך חודש הרמדאן יורחבו שעות הפעילות במעברי יהודה ושומרון השונים.

כמו כן, לתושבי רצועת עזה תתאפשר מכסה מוגבלת עבור ביקורים בירושלים בימים א׳-ה׳, לנשים בגילאי 50 ומעלה ולגברים בגילאי 55 ומעלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר