שלומי: לא רוצים תנ"ך, רוצים אנגלית

יו"ר סיעת מרצ ח"כ גילאון וכמה תושבים משוליה של שלומי עתרו לבג"ץ: "הפסיקו את הכפייה הדתית על ילדנו – מכריחים אותם ללמוד תנ"ך"

ב. ניסני | כיכר השבת |
גילאון רציני בכוונותיו (פלאש 90)

יושב ראש סיעת מרצ, חבר הכנסת אילן גילאון וקבוצה שולית של הורים מן היישוב שלומי עתרו היום (יום שלישי) לבג"ץ בטענה שמכריחים את ילדי שלומי ללמוד יותר מדי תנ"ך והדבר "לא עלינו" בא על חשבון האנגלית והחשבון.

ח"כ גלאון מאשים שהשנה, בניגוד לשנים עברו, לא מאפשרת הרשות המקומית שלומי להורים חילוניים לרשום את ילדיהם לביה"ס חילוני. בעבר אפשרה הרשות המקומית להורים חילונים לרשום את ילדיהם לביה"ס "הגליל המערבי" אך השנה נאסר הדבר על ההורים.

"עקב שינוי שיטת אזורי הרישום, נכפה על התלמידים להירשם לביה"ס "אורט שלומי", מוסד אשר מוגדר כ"ממלכתי דתי וממלכתי גם יחדיו" אשר אינה עולה בקנה אחד עם לשון חוק חינוך ממלכתי. הלכה למעשה, ביה"ס הוא דתי לכל דבר ועניין – מנהלת בית הספר דתייה, מרבית המורים ומרבית התלמידים בו דתיים. כמו כן בביה"ס קוד לבוש דתי, קיים איסור על הכנסת אוכל לא כשר ונכפה על התלמידים לעבור שיעורים בעלי תכנים. מעבר לכך התלמידים לומדים פחות שעות אנגלית, מתמטיקה והבעה ויותר שעות של תושב"ע ותנ"ך"... כותב גילון בעתירתו לבג"ץ.

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד יפעת סולל, נכתב: "העותרים רואים בכך שהעירייה מחייבת לשלוח ילדים חילוניים לבית ספר ממלכתי דתי כפייה דתית בצורתה המכוערת והמבישה ביותר ובאים לבקש מבית משפט נכבד זה סעד שיתקן את העוול הקשה שנגרם להם." ח"כ גילאון מוסיף וכותב כי "מתברר שבישראל של 2009 יש אפליה לא רק נגד אתיופים בפתח תקווה, אלא גם נגד חילונים בשלומי".

יו"ר סיעת מרצ מסיים את עתירתו בכותבו: "נמשיך להיאבק למען ישראל חופשית וחילונית. לא יעלה על הדעת שכמו בימי הביניים יאלצו תלמידים לרכוש חינוך דתי"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר