התוכנית הכלכלית

החשש: אלפי משגיחים יישארו ללא פרנסה • ריאיון

ראש החטיבה הדתית בהסתדרות, ממובילי המאבק ברפורמת הכשרות, משוכנע שהיא לא תוביל לירידת מחירים ותפגע אנושות בכלכלת כ-4,000 משגיחים: "מפקירים אותם" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הריאיון המלא עם עו"ד רפאל מלאכי (צילום: אברומי לינשה, כיכר השבת)

רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא ושר האוצר אביגדור ליברמן עתידה לשנות את מצב הכשרות בישראל, ולדעת רבנים רבים עלולה להוביל לפרצות בכשרות במדינת ישראל, אך היא גם עלולה כלכלית בפן המיידי באלפי המשגיחים, שיפוטרו עם כניסת הרפורמה לתוקף.

יוקר המחיה, החקירה ועליית ה'ביטקוין' • התוכנית המלאה

עו"ד רפאל מלאכי, ראש החטיבה הדתית בהסתדרות וממובילי מאבק המשגיחים ברפורמת הכשרות, אמר לרפאל כהן בריאיון ב'תוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת' כי אי-הטיפול במשגיחים יוביל לפגיעה חמורה: "המדינה הפקירה אותם לנפשם עשרות בשנים, וגם עכשיו - מי בסוף יפגע מזה? המשגיחים! למה לא יכול לתת להם ביטחון כלכלי?", תהה.

עו"ד רפאל מלאכי בריאיון לרפאל כהן (צילום: אברומי לינשה, כיכר השבת)

לדעת עו"ד מלאכי, הסיבה העיקרית להשקת הרפורמה - הוזלת מחירי הכשרות בישראל בשל ביטול מונופול הכשרות - לא תעמוד במבחן המציאות: "זה לא יקרה, כי יש לנו ניסיון מהשטח. אנחנו בעד רפורמות, אבל מקרה בוחן שהיה לנו בפתח תקווה, שיכול להיות פיילוט, לא הצליח: הם לא הורידו מחירים, אין ביטחון כלכלי והם לא עומדים בתשלומים. התאגידים יצטרכו לממן אחרי תחילת הרפורמה את המנכ"ל, המזכירה, הרכבים והפנסיות. מאיפה הכסף הזה ילקח? מהעסקים! כי התאגידים יהיו חייבים, כדי לממן את עצמם".

מלאכי זועם על השרים כהנא וליברמן, שאפילו לא עיגנו בחקיקה את חובת מציאת התעסוקה לכ-4,000 משגיחים, שיפוטרו מייד: "לא ביטחו את מקומם בתאגידים האחרים, אבל מה עם רצף הזכויות שלהם? עם הפיצויים? למה בהסכמים שהמדינה תעשה עם החברות החדשות לא יכנסו בוודאות המשגיחים החדשים? זו אכזריות לזרוק אותם בלי כלום. המדינה לא התנהגה איתנו בתום לב. כשהצגתי את הדברים הללו מול כהנא וליברמן הם אומרים לי 'תתקדמו'. המשגיחים שאינם שייכים למועצות הדתיות, מעל 3,500, לא מעניינים אותם בכלל. איך אפשר לפגוע בהם?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר