פינת הצרחנות

צריכים חתימה מהרופא? תשלמו כסף! • צפו

פנייה שהגיעה לתוכנית הכלכלית מספרת על התשלום הגבוה אותו צריכים לשלם המבוטחים על אישור הבריאות מהרופא בעת חידוש רישיון נשק • כמה תשלמו בכל קופה ומה ההיגיון? • צפו (כלכלה)

משה מנס | כיכר השבת |
פינת הצרחנות מתוך התוכנית הכלכלית (צילום: כיכר השבת; תמונה ראשית: שאטרסטוק)

השבוע ב'פינת הצרחנות' ב'תוכנית הכלכלית' - פנייה שקיבלנו מאחד הגולשים, שהתלונן וזעק על התשלום הלא מוצדק, בעיניו, בשביל לקבל חתימה מהרופא.

במה מדובר? הנה דבריו: "ישנם בארץ כ-300,000 אנשים בעלי רישיון נשק, אשר צריכים לחדש את הרישיון אחת לשלוש שנים. ע"מ לחדש, הם נדרשים למלא הצהרת בריאות, ולהביא חתימה של רופא המשפחה שלהם על כך. עד כאן הכל יפה. הבעיה היא שקופות החולים דורשות על כך כסף. אני אישית צריך לשלם 121 ש"ח בקופת חולים כללית. על מה? על הצהרה שאני בריא? אני משלם מס בריאות כחוק. אני משלם לקופת חולים על השירותים שהיא נותנת לי, בנוסף ל'מושלם' שאני משלם. אז לשלם על זה שרופא חותם (10 שניות...) על זה שאני בריא?! אני מחכה שמישהו ירים את הכפפה ויעצור את זה. אולי אתם תהיו גוף התקשורת הזה?".

(העלויות, מתוך אתר משרד הבריאות)

לקחתי את הפניה, השאלה ושלחתי לקופות החולים. מ'לאומית' ו'מכבי' עדיין לא קיבלתי מענה.

מ'כללית' נעניתי כך: "כללית פועלת על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, אשר קובע את שירותי הבריאות שעל הקופות לספק למבוטחיהן. חוק ביטוח בריאות ממלכתי מפרט את האישורים הניתנים לצורכי ריפוי, ללא תשלום. אישורים רפואיים שונים וביניהם: חידוש רישיון נהיגה וחידוש רישיון לכלי שייט אינם נכללים ברשימה זו. בשל כך, קופות החולים רשאיות לגבות תשלום בעבור שרות זה. יש לציין, כי הסכום הנגבה, אושר על ידי רשויות המדינה בדומה להשתתפויות אחרות. אוסיף כי האגרה נגבית בעבור מילוי הטופס בין אם נעשה בו שימוש ובין אם לאו".

מ'מאוחדת' נמסר: "הגבייה עבור הפקת אישור רפואי לרישיון נשק אושרה בוועדת הכספים של כנסת ישראל כהשתתפויות שכלולות בחוק בריאות ממלכתי. בהתאם לאישור החוקי, כל קופה יכולה לקבוע את הסכום ועד לתקרה המאושרת".

אבל למה זה כך? למה הקופה יכולה לקבוע לעצמה כמה היא תגבה מאיתנו? פניתי למשרד הבריאות, וכך הגיבה דוברת המשרד, גב' ענת דניאלי לב: "בדיקות לצורך קבלת רישיון נשק אינן לצורך רפואי ולפיכך אינן כלולות בסל השירותים הקבוע בחוק. במטרה להקל על המבוטחים, נקבע, באישור ועדת הכספים של הכנסת, כי השירות יסופק ע"י הרופאים במסגרת קופות החולים אך בתמורה לתשלום בהתאם לעלויות של כל קופה".

מדבריה ניתן להבין א. שהקופות יכולות לגבות כסף מכיוון שזה לא צורך רפואי. ב. התשלום הוא בהתאם לעלויות של כל קופה.

על הנושא הזה של צורך, או לא צורך, ניתן להתווכח. הלקוחות משלמים לקופות החולים עבור כל צורך בו נצרך רופא. אבל על כך שהתשלום הוא בהתאם לעלויות של כל קופה. בדקתי ומצאתי כי למאוחדת כנראה יש את העלויות הנמוכות ביותר של הרופאים, עולה להם החתימה מאה וחמישה עשר שקלים. ללאומית ולמכבי העלויות שוות - מאה ושבעה עשר שקלים עלות לחתימת רופא. אך לכללית כנראה יקר, והעלות שלהם היא לא פחות ממאה עשרים ואחד שקלים. אולי שיבקשו הנחה קטנה מהרופאים.

צפו בפינה המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר