לא תצליחו לנצח!

המרד שנכשל והאסון הנורא בחורבן בית המקדש • פרק 1

אנו חוזרים אלפי שנים לאחור, לחוש את מאורעות המרד הגדול וחורבן בית המקדש השני ולנסות להבין - איך קרה האסון הנורא הזה?! כיצד ההצלחה הפכה לחורבן? • פרק 1 (חרדים)

המרד הגדול; הפרק הראשון (צילום: כיכר השבת)

אנחנו רוצים לקחת אתכם אלפי שנים אחורה בזמן, לחוש את מאורעות המרד הגדול וחורבן בית המקדש השני, להבין איך המרד שהחל בהצלחה מדהימה, ונראה היה כאילו הנה חוזרים שוב פעם ניסי המכבים, והרומאים כמו היוונים 200 שנה קודם לכן - בורחים מירושלים, אולי אפילו חשבו המורדים היהודים שהצליחו לשחזר את נס מפלת סנחריב ושוב מיעוט יהודי קטן ונרדף מניס את הכוח החזק בעולם.

אך למרבה התדהמה המצב מתהפך והופך לחורבן אכזרי ואלים. מאיגרא רמה לבירא עמיקתא.

איך קרה האסון הנורא? מדוע חז"ל אומרים שבית המקדש חרב בעקבות שנאת חינם? הגמרא במסכת גיטין מספרת לנו שהחכמים הציעו למורדים לעשות שלום עם הרומאים, המורדים סרבו ודרשו להילחם בהם, אמרו להם החכמים: "לא תצליחו לנצח".

את סיפורם של שלושת השנים הנוראות של המרד נקווה להבין טוב יותר במסע שאליו אנחנו יוצאים.

אנחנו מתחילים את המסע במוזיאון ישראל, בירכתי המוזיאון שוכן דגם ענק של ירושלים העתיקה כפי שנראתה ערב החורבן הנורא, הדגם ששוחזר 1900 שנה בדיוק לאחר תחילת המרד ונבנה על ידי מומחים - אמנם איננו מצליח להעביר את העוצמה הרוחנית ואווירת הקדושה ששררה במקדש ובעיר, אבל מצליח להעביר בצורה חלקית את העוצמה הפיזית והיופי של ירושלים טרם חורבנה.

צפו בפרק הראשון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר