רגילים ל"חתן תורה" ו"חתן בראשית"? קבלו את "כלות התורה"

נייר עמדה שמפרסם ארגון הרבנים הדתי לאומי "בית הלל" הנחשב לפשרן יחסית, מאפשר לבחור נשים לתואר "כלות תורה" בחג שמחת תורה, וזאת על מנת להביע כלפיהן הערכה. עוד נאמר בנייר העמדה: "הן יכולות לומר דבר תורה או שיעור במהלך שמחת תורה או בהזדמנות מתאימה אחרת, או לתרום קידוש לקהילה" (יהדות, אקטואלי)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

לקראת חג שמחת תורה: נייר עמדה שמפרסם ארגון הרבנים הליברלי 'בית הלל', מאפשר לבחור נשים ל"כלת תורה", כפי שבמסורת היהודית נהוג לאורך ההיסטוריה לבחור "חתני תורה".

נייר העמדה נפתח בנושא שמחת תורה והריקודים בבתי הכנסת, ונכתב בו: "הנשים יכולות להשתתף בשמחה בעזרת הנשים, במקביל לשמחה בעזרת הגברים, או באולם נפרד. יש יתרון לשותפות של כל הקהילה בשמחה, בעזרת הנשים ובעזרת הגברים במקביל, ויש יתרון למצב שבו הנשים יקיימו שמחה נפרדת שבה הן מובילות וחוגגות לעצמן".

ואיך תחגוגנה הנשים את שמחת תורה? לכך מתייחסת הפסקה הבאה בנייר העמדה הרבני: "שמחת תורה של הנשים יכולה לבוא לידי ביטוי בהקפות ובשירה, כמקובל בקרב הגברים, או בלימוד וב"טיש" במקביל להקפות או לעליות של הגברים".

הקפות בשמחת תורה (צילום ארכיון: פלאש 90)

בשלב זה, מאפשרים ב'בית הלל' לבחור נשים לתואר מקביל ל"חתן תורה" הנהוג: "כשם שמציינים בשמחת תורה את חתן התורה וחתן בראשית ניתן לבחור שתי נשים בקהילה כ"כלות התורה" על מנת להביע כלפיהן הערכה או ידידות על תרומתן לקהילה".

רבני הארגון הנחשב לפשרני בציונות הדתית ממשיכים ואומרים: "הן יכולות לומר דבר תורה או שיעור במהלך שמחת תורה או בהזדמנות מתאימה אחרת, או לתרום קידוש לקהילה, בדומה למה שנהוג לגבי החתנים של שמחת תורה, או בדרך שונה וייחודית לנשים".

בהמשך נייר העמדה, מתייחסים הרבנים לכך שיש לאפשר לנשים לרקוד עם ספר התורה, כשהם מביאים סימוכים לכך מהמקורות, אולם מסרבים להתייחס לסוגיית קריאה בתורה על ידי נשים, וזאת "מחמת חשיבות העניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר