תקדים: "חיילת עלתה לתורה בבסיס צבאי"

על פי הדיווח באתר 'כיפה', חיילת דתייה הנמצאת בשלבי השלמה לקציני מודיעין, הוזמנה על ידי גבאי בית כנסת בבסיס צבאי בחיפה לעלות לתורה במהלך חג שמחת תורה. חיילי 'הסדר' ששהו בבית הכנסת הצבאי ביקשו למחות על המעשה, אולם החליטו לשתוק בכדי שלא לבייש את החיילת (יהדות, אקטואלי)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

במניין שנערך במהלך חג שמחת תורה בבית כנסת צה"לי בבסיס של חיל הים בחיפה עלתה לתורה חיילת דתייה, ועוררה סערה בקרב המתפללים. כך מדווח היום (ראשון) אתר 'כיפה'.

על פי הדיווח, בתפילה השתתפו בין היתר גם תלמידי ישיבות 'הסדר', הנמצאים בהכשרה בקורס בבסיס. החיילת שעלתה לתורה עוררה סערה בקרב המתפללים, אולם בסופו של דבר הללו החליטו לאפשר לה לבצע את המעשה, זאת כאשר העלייה נקראה על ידי בעל הקורא.

החיילת, כך נטען בדיווח, היא חיילת דתייה הנמצאת בהשלמה של קציני מודיעין, והיא נקראה לעלות לתורה על ידי גבאי בית הכנסת הצבאי, אזרח עובד צה"ל.

המתפללים, חלקם תלמידי ישיבות הסדר, ביקשו למחות על הזמנתה של אישה לעלות לתורה, דבר המנוגד להלכה על פי רוב הפוסקים, אולם החליטו שלא למחות על הצעד, בכדי שלא לבייש את החיילת לאחר שנקראה על ידי הגבאי.

החיילים ביקשו למחות, אולם שמרו על כבוד החיילת (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

יצויין, כי בפסק הלכה שפורסם טרם החגים על ידי ארגון הרבנים 'בית הלל' הומלץ להכתיר אישה ל"כלת תורה", אולם גם רבני הארגון הנחשב למקל וליברלי, סירבו להתיר או להתייחס לסוגיית עליית נשים לתורה, זאת בשל רגישות הסוגיה.

"כשם שמציינים בשמחת תורה את חתן התורה וחתן בראשית ניתן לבחור שתי נשים בקהילה כ"כלות התורה" על מנת להביע כלפיהן הערכה או ידידות על תרומתן לקהילה" נכתב בנייר העמדה הרבני.

"הן יכולות לומר דבר תורה או שיעור במהלך שמחת תורה או בהזדמנות מתאימה אחרת, או לתרום קידוש לקהילה, בדומה למה שנהוג לגבי החתנים של שמחת תורה, או בדרך שונה וייחודית לנשים" הדגישו הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר