הרב שמחה קוק: חוק צהר יגביר את תופעת הממזרות

רבה של רחובות, תקף בשיחה עם כלי תקשורת דתי לאומי את תמיכת "הבית היהודי" בהצעת החוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואין: "זה יגרום לריבוי ממזרות, אני לא מספר סיפורים" (חדשות, יהדות)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
הרב שמחה הכהן קוק (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, תוקף את תמיכת 'הבית היהודי' ב'חוק צהר' שאושר השבוע בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ואומר כי הוא יוביל להגברת תופעת הממזרים.

בראיון לערוץ 7 התייחס הרב קוק לתמיכת הבית היהודי בצעת החוק בניגוד לדעתם של חלק מרבני הציונות הדתית, ואמר כי "הם עשו את זה בלי להתייעץ עם שום גורם רבני".

מדברי הרב קוק: "אם אדם יוכל להתחתן בכל מקום שהוא ירצה זה יגרום לריבוי ממזרות. כי בכל עיר מכירים את המשפחה שגרה שם, ויש מסורת על המשפחה הזאת. אבל על פי החוק החדש אדם ילך לעיר אחרת שם לא מכירים אותו ונניח הוא גרוש והוא נושא עכשיו את אחותה של הגרושה, והגרושה עדיין חיה, אז הרי כל הצאצאים הם ממזרים".

"אני לא מספר סיפורים" הוסיף הרב קוק, "יש מקרה כזה שקרה, משפחה אומללה שכל צאצאיה ממזרים". הרב קוק הביא דוגמא נוספת למצב שעלול להיווצר בעקבות החוק: "לדוגמא אם אדם מתגייר בעיר אחרת ולא יודעים שם שהוא לא שומר תורה ומצוות כי לא מכירים אותו, אז הוא לא גר".

כאמור, על פי החוק, אותו קידם ארגון רבני צהר, יפתחו אזורי הרישום לנישואים כך שכל זוג יוכל להירשם לנישואים בכל מועצה דתית ברחבי הארץ ובלא תלות באזור המגורים של בני הזוג.

"החוק יאפשר לזוגות לבחור היכן להירשם לנישואים ויגרום לרשמי הנישואים לתת שירות טוב יותר לזוגות", אמרו לאחר אישורו של החוק בארגון רבני צהר, וציינו כי מדובר ב"לא פחות ממהפכה בהליך הרישום לנישואים במדינת ישראל. יישום החוק ישים קץ לסבלם של גרים רבים שגוירו על ידי הרבנות הראשית ולא הוכרו כיהודים על ידי חלק מרבני הערים", הוסיפו.

ח"כי 'הבית היהודי' ספגו ביקורת חריפה מהנציגים החרדים בכנסת בעקבות תמיכתם בחוק. ח"כ משה גפני הטיח במהלך דברים שנשא בכנסת כי ח"כי הבית היהודי הם "בושה לעם היהודי". ח"כ יעקב אשר תקף גם הוא את תמיכת הבית היהודי בחוק ואמר: "הבוחרים שלכם לא מאמינים לאן הגעתם, תפקידכם לדאוג שיזכרו במדינה מה זה העם היהודי, זו האחריות שלכעם ואתם מזלזלים בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר