מדרון חלקלק: פעילים ד"לים יוזמים "תפילה שוויונית"

הרפורמה הציונית דתית מגיעה לפתח תקווה: קבוצת נשים וגברים מהמגזר הדתי לאומי יוזמת תפילה משותפת לגברים ונשים. גורם במועצה הדתית: "יש פה סטייה ממסורת ישראל" (יהדות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשות הכותל, השלב הבא בהידרדרות בציונות הדתית? (צילום ארכיון: פלאש 90)

מדרון חלקלק: דומה שגל הרפורמה השוטף את הציונות הדתית לא נעצר ורק הולך ומתרחב. בסוף השבוע דווח, כי קבוצה ציונית דתית בפתח תקווה החלה ליזום בתקופה האחרונה 'מניין שיויוני'.

חגית כפיר, פעילה חברתית בכפר גנים, אמרה בשיחה עם ידיעות פתח תקווה כי "זה תהליך חברתי שהבשיל בשנים האחרונות. נוצר מצב שגם אחרי שלנשים נפתחו דלתות בכל תחומי החיים, דווקא עולמן הרוחני נותר במסגרות מיושנות".

כפיר, שיוזמת יחד עפ פעילים נוספים את הקמת 'המניין השוויוני' החדש, הביעה ביקורת כלפי ההפרדה בבתי הכנסת: "במקרה הטוב שמים להן וילון ובמקרה הפחות טוב, הן לא יכולות לראות כלום. הן יושבות מאחורה, בדרך כלל בקומה למעלה וזה נותן תחושה לא נעימה. לא פלא שבבתי הכנסת אין כמעט נשים כי הן פשוט לא מרגישות חלק ממנו".

אריק שילה, פעיל נוסף במסגרת היוזמה, אמר: "לנשים נמאס לשבת מאחורה ולראות איך הגברים רוקדים, שרים, מתפללים ומנהלים את בית הכנסת, ועליהן מוטל להביא עוגות. הן רוצות להיות מובילות כמו שבתחומי חיים אחרים הן מובילות".

גורם במועצה הדתית היבע ביקורת חריפה נגד היוזמה החדשה, וצוטט ברשת 'ידיעות תקשורת' כאומר כי מדובר "במדרון חלקלק שסופו מי יישורנו. גם הרפורמים התחילו עם שינויים קלים ולא משמעותיים, ותראה איפה הם היום, עם 70% התבוללות".

"יכול להיות שבהתחלה המניין הזה עוד יהיה על פי השוליים של ההלכה, אבל אדם ירא שמיים לא צריך לבחון רק מה אומרת ההלכה, אלא גם מה אומרת רוח ההלכה. ברור לי שיש פה סטייה ממסורת ישראל". הגורם הוסיף: "מה שמטריד אותי אלו לא אותם אנשים שהחליטו לעשות את המעשה הזה, אלא העובדה שיש קומץ רבנים שנותנים לזה היתר. צר לי שזה קיבל לגיטימציה רבנית".

כזכור, נשיא ארגון רבני צהר עד לשנה האחרונה, ורבה של רמת גן הרב יעקב אריאל, יצא בתחילת השבוע כנגד התופעה המתרחבת בבתי הכנסת הדתיים לאומיים, ובמסגרתה נושאות נשים דברי תורה בבית הכנסת מעל בימת ארון הקודש.

"במשך כל התפילה חייבת להיות הפרדה בין גברים לנשים". השיב הרב אריאל במענה לשאלה באתר 'ישיבה', והוסיף: "אין מקום לדבר תורה של נשים באמצע התפילה גם אם הן לבושות בצניעות, קל וחומר כאשר לבושן והופעתן אינה צנועה. זהו חילול הקודש". את תשובתו חתם הרב אריאל במילים: "חפש לך בית כנסת אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר