הרב טאו: הדעות החילוניות מעוורות

הרב צבי טאו, נשיא ישיבת "הר המור", סבור כי הדעות החילוניות מעוורות את הישראלים. הרב טאו כתב במאמר עמוק שפרסם כי לאומניות ללא אמונה - לא תחזיק מעמד (יהדות,אקטואלי)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: מיכאל יעקובסון)

במאמר עמוק שפרסם הרב צבי ישראל טאו, מבכירי הרבנים בציונות הדתית ונשיא ישיבת 'הר המור', התייחס הרב ל'דעות החילוניות' ואמר כי הן "מעוורות אותנו מבחינה רוחנית".

המאמר, פורסם בקובץ 'אל מול פני המנורה' בו מאוגדים מאמרים של רבני הישיבה בה משמש הרב טאו כנשיא. קטעים מהמאמר פורסמו גם באתר הדתי לאומי 'כיפה'.

מדבריו של הרב טאו: "הדעות החילוניות מעוורות אותנו מבחינה רוחנית, מבחינת הדעת וההכרה מה אנו ומה חיינו ומהי מגמת כל הבניין והמהפכה ההיסטורית שאנו עוסקים בהם".

בהמשך מאמרו, כותב נשיא ישיבת הר המור כי "המחשבה הלאומית האפיקורסית ממוקדת בעולם הזה ואינה מאמינה בחיי הנצח של העולם הבא. בגלל שני חסרונות אלה אין לחיים הלאומיים יכולת להתמלא בגבורה ואמונה, והמחשבה הלאומית החילונית לא תוכל להחזיק מעמד ללא השלמה ממקור עליון יותר“.

"האדם חושב שההצדקות וההסברים הרציונאליים שהוא נותן למעשיו ולרגשותיו הם המקור שממנו הוא שואב את הכח לפעולותיו" הסביר הרב טאו, "אבל זו הרגשה בדיעבד על דבר שכוחו ודחיפתו לקוחים ממקור הרבה יותר עליון ממה שהוא יכול להבין ולשער — אור הנשמה הפנימי".

הרב טאו התייחס לחיבור בין אמונה ולאומניות, וכתב: "בכמה מקומות באגרות אומר הרב (הרב קוק. מ.ל) שבצעדים הראשונים של תהליך הגאולה ניתן ללכת לאורו של הרגש הלאומי בלבד למרות שהמחשבות המובילות כביכול את התהליך סותרות ומחריבות אותו, אבל לאורך זמן לא יוכל הוא לבדו, בלי אמונה והכרה שלמה מהו מקורו, מה ערכו ולהיכן הוא חותר, להחזיק את הבניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר