ניו יורק: סערת ברית המילה חוזרת

שני מקרים שאירעו לאחרונה בניו יורק בהם הודבקו תינוקות בנגיף ההרפס החזירו את הדיון בסוגיית המציצה בפה בברית המילה לכותרות העיתונים בקריאה לאכיפת התקנות (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שני מקרים חדשים שאירעו לאחרונה בניו יורק בהם הודבקו תינוקות בנגיף ההרפס החזירו את הדיון בסוגיית המציצה בפה בברית המילה לכותרות העיתונים.

בעקבות המקרים שהתרחשו, קרא העיתון 'ניו יורק דיילי ניוז' בעמודו הראשון לרשויות העירוניות לאכוף באופן מחמיר יותר את התקנות החדשות לפיהן על כל מוהל המבקש לערוך את מצוות ברית המילה כהלכתה לקבל אישור בכתב (טופס הסכמה) מההורים המאשרים זאת.

"לא ייתכן שהתקנות הללו לא נאכפות ובשל כך עלול להיגרם מוות לילדים קטנים", טען העיתון.

מנגד, עסקנים חרדים דוחים את הטענות הללו ומבהירים כי מתוך אלפי ילדים הנימולים מידי שנה בניו יורק אחוז מועט ואפסי נדבק בחיידק ההרפס.

"ראשית כל במרבית המקרים כלל לא בטוח שיש קשר בין המציצה בפה להידבקות בנגיף", אומרים העסקנים, "ובנוסף מדובר באחוז כה מזערי שאין שום עניין לחוקק במיוחד בעבורו חוק חדש".

"יותר אנשים מחליקים על בננה מאשר שנדבקים בהרפס אז בגלל זה נוציא את הקליפות מחוץ לחוק?", אמר בתגובה צינית אחד המוהלים לטענות של העיתון.

יצוין כי בתוך כך בקרוב צפוי ראש העיר הטרי ביל דה בלזיו להעביר חוק עירוני מחודש בנושא קיום מצוות ברית המילה כהלכתה כאשר העסקנים החרדים מקווים כי החוק המתוקן יהיה הוגן יותר כלפי צרכי הציבור החרדי זאת לאור הבטחותיו של דה בלזיו במסע הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר