ועדת השרים אישרה: הוספת תקנים לבתי הדין

ועדת השרים לענייני חקיקה בראשות השרה ציפי לבני אישרה את חוק הדיינים שיזם ח"כ יוני שטבון, שמטרתו הוספת תקנים לבתי הדין - להקל על העומס המוטל על הדיינים (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בית הדין הרבני האזורי בתל אביב (צילום: פלאש 90)

חוק הדיינים: ועדת השרים לענייני חקיקה בראשות השרה ציפי לבני אישרה בצהריים (ראשון) את חוק הדיינים שיזם ח"כ יוני שטבון, שמטרתו הוספת תקנים לבתי הדין - להקל על העומס המוטל על הדיינים.

על פי הצעת החוק, שרת המשפטים בהסכמת נשיא בית הדין הגדול תקבע את מספר התקנים הנחוצים עבור כל אזור ועיר במדינה ביחס לגודל האוכלוסייה בתחומי שיפוט בית הדין הרבני.

אל שטבון, הצטרפו גם הח"כים יעקב אשר ופנינה תמנו שטה. ההצעה נתמכת על ידי הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

במהלך הדיון בוועדת השרים, ביקש משרד המשפטים לסכל את החוק אך השר אורי אריאל הגיש ערר והחוק יובא להחלטת ממשלה.

יקיר החרדים. יוזם החוק ח"כ יוני שטבון (צילום: פלאש 90)

יוזם החוק, ח"כ שטבון אמר לאחר האישור כי "לא אוותר על החוק, אמשיך לקדמו ואדאג שיאושר בישיבת הממשלה. זה חוק צודק מאין כמותו, בתי הדין הפכו לשק חבטות ולמטרת ניגוח.

"חבל מאוד שבמקום לעצור את המגמה, משרד המשפטים מתעקש להמשיך אותה. ניפגש בישיבת הממשלה, ברור לי ששם ייעשה צדק. הדיינים מתמודדים עם משימה כמעט בלתי אפשרית. אי אפשר לבוא בטענות לבתי הדין הרבניים, כאשר לא מעמידים בפני הדיינים את הכלים המינימליים להתמודדות".

"שוב, אני תקווה וביטחון שהצדק ייעשה בישיבת הממשלה. חשוב לזכור שבסופו של דבר בתי הדין הם נקודת המפגש של עם ישראל כולו - דתיים כמסורתיים, חרדים כחילונים. זהו תיקון צודק, שיותר משיקל על הדיינים יקל על המוני העם המבקשים שירותי דת בישראל", הוסיף שטבון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר