הרב אבינר: "הקוראן חייב גניזה"

בשבועון ´הסרוג´ "עולם קטן" של השבת האחרונה נשאל הרב שלמה אבינר האם מותר להשליך קוראן לפח האשפה? תשובתו הצליחה להפתיע רבים: הקוראן טעון... גניזה * לפני חצי שנה, הצטרף הרב למסע הסברה של אגודת "צער בעלי חיים" - לקראת ה"כפרות". הרב קרא לציבור הרחב לחדול מהמנהג (יהדות)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
"לגנוז". הקוראן (פלאש 90)

בשבועון ´הסרוג´ "עולם קטן" של השבת האחרונה נשאל הרב שלמה אבינר האם מותר להשליך קוראן לפח האשפה? תשובתו הצליחה להפתיע רבים: הקוראן טעון... גניזה.

במדור "שו"ת" סלולרי נשאל הרב: "מצאתי ברית חדשה וקוראן ואני רוצה לזרוק לפח. אפשר?".

תשובתו המלאה של הרב אבינר: "את הברית החדשה כן, כי זו עבודה זרה. בקוראן יש גם שם ה´ ודברי אמונה, לכן לעטוף היטב ולשים בגניזה".

מפעם לפעם עולה שמו של הרב אבינר, מחשובי הרבנים בציונות הדתית - המשמש ראש-ישיבת "עטרת ירושלים" ורב היישוב בית-א-ל, בהתבטאויות חריגות בנוף ההלכתי.

לפני חצי שנה, הצטרף הרב למסע הסברה של אגודת "צער בעלי חיים" - לקראת ה"כפרות". הרב קרא לציבור הרחב לחדול מהמנהג.

"כיוון שלא מדובר בחובה גמורה אלא במנהג, ולאור בעיות כשרות וצער בעלי חיים, ולאור דברי כל רבותינו שהובאו לעיל, יש להמליץ ולהעדיף לעשות כפרות על ידי כסף ולקיים מצווה גדולה לפרנס עניים", כתב במכתבו.

עוד אמר הרב: "מנהג הכפרות זה מנהג ישן, כבר כמה מאות שנים. אמנם יש ברבותינו שלא שבעו נחת מזה, כגון ´שולחן ערוך´ עצמו שאומר שזה ´דרכי האמורי´, במלים פשוטות - אמנות טפלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר