חשיפת 'כיכר השבת'

גדולי התורה במכתב: "איסור מוחלט להדליק נרות בסוכה"

ימים ספורים לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על קריאתם הצפויה של גדולי הדור נגד הדלקת נרות בסוכה - אנו חושפים את צילום המכתב, עליו חתומים שורת רבנים ואדמו"רים, לצד הרבנים הראשיים לישראל. במכתב, קריאה לציבור שלא להתאסף סביב צוותי כיבוי האש. ומה אמר הגר"ע יוסף על היוזמה? (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |

בשבוע שעבר חשפנו כאן, ב'כיכר השבת', כי גדולי ישראל עומדים לחתום על מכתב לציבור נגד הדלקת נרות יו"ט ושבת בתוך הסוכה - זאת בעקבות האסונות שהיו בשנים האחרונות כתוצאה מהדלקת הנרות.

כעת אנחנו מביאים בפרסום ראשון את מכתבם של הרבנים הראשיים לישראל, כשאליהם הצטרפו רבנים ואדמו"רים הקוראים שלא להדליק את הנרות בסוכה.

במכתב שיפורסם בימים הקרובים וכבר נשלח לכל רבני הערים בסוכה, נכתב: "עם פרוש חג הסוכות הבא עלינו לטובה הננו לעורר אודות האיסור המוחלט להדליק נרות שבת וחג בסוכה, וזאת עקב מקרים חמורים של שרפות שאירעו בימי החג וגרמו לפיקוח נפש ולעוגמת נפש הן לצוותי הכיבוי שהוצרכו לדאבוננו לחלל את קדושת החג והן למשפחות שחגם נהפך ליגון ולמאכלות אש".

בנוסף לכך קוראים הרבנים נגד התופעה שכאשר יש כיבוי בשכונות החרדיות מתקהלים סביבם מאות סקרנים: "כמו כן איסור תורה חמור הוא להתגודד סביב צוותי החילוץ וההצלה ורכבי הכיבוי תוך גרימת עיכוב בפעולות הנחוצות להצלת חיים דמלבד חילול ה' שבדבר עובר המתגודד על לאו לא תעמוד על דם רעך".

למכתב זה הצטרפו עשרות רבים בניהם כ"ק האדמו"ר מקאליב, כ"ק האדמו"ר מסטראפקוב, הרבנים הגאונים יעקב יוסף, דוד יוסף, יצחק יוסף, אליעזר ברלנד, ראובן אלבז, יהושע מאמאן, בנייהו יששכר שמואלי, בן ציון מוצפי, מאיר מזוז, ברוך שרגא ועוד.

את החתימות יצרפו למכתב נוסף שייצא לציבור הרחב ויפורסם מחר.

ל'כיכר השבת' נודע כי הבוקר הובא המכתב לפני מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף. הרב ביקש להוסיף למכתב את ההלכה שכתב בספרו 'חזון עובדיה' (סוכות, דף ר"ז סעיף א') ולפיה "דאם יש חשש כל שהוא לדליקה יניח הנרות בבית", ואכן במכתב שיצא לציבור יכניסו ציטוט זה.

יהונתן יוסף בנו של הגאון הרב יעקב יוסף, ומי שעומד מאחורי היוזמה אומר ל'כיכר השבת': "אנו תקווה שלאחר שנים של אסונות, עידוד והגברת המודעות לסכנת הנפשות שבמשחקים באש וכמובן הדלקת נרות בסוכה, יביאו לאפס אירועים, ולאפשר גם לכבאים לחגוג את חג הסוכות בחיק משפחותיהם. ההחתמה בעיצומה וב"ה מחר נוציא את ההודעה ועוד יהיו הפתעות בשמות הרבנים שייחתמו על המכתב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר