האבל הגדול: היום שאחרי אצל רבי חיים קנייבסקי

הבכי עם בני הבית ● ההוראה על הסנדקאות שנערכה במועד ● הניחומים ברחוב ● הביטול של קבלת קהל ● כתב 'כיכר השבת', ישראל כהן, בסיקור מיוחד על היום שאחרי האבל אצל מרן הגר"ח קנייבסקי, לאחר פטירתה של הרבנית הצדקנית מרת בת-שבע אסתר קנייבסקי ע"ה (יהדות, אקטואלי)

ישראל כהן | כיכר השבת |

כתב 'כיכר השבת' יצא לברר את אורחותיו ושיחו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, ביום שאחרי האסון הנורא והשבר הגדול בהילקח לשמי מרום הרבנית בת שבע אסתר קנייבסקי.

אתמול, מיד לאחר ההלוויה, שב הגר"ח לביתו והתפלל תפילת ערבית. לאחר-מכן ערך הבדלה וסעד את סעודת ההבראה.

הבוקר התפלל מרן הגר"ח תפילת שחרית בשעת הנץ בבית-הכנסת לדרמן כשלאחר-מכן שימש כסנדק בשלוש בריתות מהם שניים שנערכו בבית-הכנסת בו התפלל ואחת נוספת בבית-כנסת בשיכון ה' בב"ב, מרחק נסיעה קצרה.

יצויין כי בני ביתו שאלו את מרן האם לבטל את הגעתו לברית, אך הוא ענה "בשום פנים ואופן, יש לקיים את הברית כרגיל".

נכדיו מספרים כי מרן הגר"ח קנייבסקי נראה כאוב ושבור וכי במהלך הבוקר בכה יחד עם בני בדמעות שליש על לכתה של אשתו הרבנית הצדקנית.

בשעות הצהריים יצא הגר"ח מביתו לבית-הכנסת לתפילת מנחה, כשבהמשך תוכננה להתקיים קבלת קהל קצרה בכדי להתברך מהרב כשמאות אנשים כבר צובאים על דלתות הבית, אולם בשל חולשת הרב וצערו, הוחלט שלא לאפשר להמונים להיכנס לבית.

יצויין כי הגר"ח מקבל תנחומים מאנשים בדרכו לבית, אלא שבשל קדושת המועד, אין לקיים מנהגי אבלות וימי השבעה יתקיימו כרגיל מייד לאחר החג כשרבבות מנחמים צפויים להגיע מכל רחבי הארץ בכדי לנחם את מרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר