הותר לפרסום

זה איש העסקים החשוד במסירת מידע לאויב

יעקב אבו אל-קיעאן, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, חשוד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי והעביר מידע לאויב • אל-קיעאן היה מועמד ברשמיתו של בוגי יעלון (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אבו על -קיאן (צילום מסך: הכל אישי, קשת 12)

היום (שני) הותר לפרסום כי לפני כשלושה שבועות, נעצר לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, יעקב אבו אל-קיעאן, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, בחשד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראנים, להם אף העביר מידע, אבו אל-קיעאן, היה מועמד ברשימת תל"ם של בוגי יעלון.

החקירה המשותפת העלתה כי אבו אל-קיעאן, אשר מקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם חיידר אלמשהדאני, המשמש כאיש קשר של גורמי מודיעין איראנים.

במסגרת הקשר העביר לו אבו אל-קיעאן עדכונים על המתרחש בישראל. כמו כן, הקשר בין השניים נסוב, בין היתר, גם על הזדמנויות עסקיות לכאורה במדינות ערביות באזור.

עוד עולה בחקירה כי יעקוב ביקש בשלב מסוים להיפגש עם גורמים נוספים מטעמו של חיידר, תוך שהבין שמדובר בגורמים איראנים, ואף שם דגש על חשאיות וסודיות הפגישה המתוכננת בין הצדדים. בסופו של דבר, על אף רצונו ונכונותו של אבו אל-קיעאן פגישה זו לא התקיימה.

צילום של ביתו של אבואלקיען בחורה (תנועת רגבים)

חקירתו של אבו אל-קיעאן הסתיימה, והיום כאמור הוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום חמור בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

החקירה הנוכחית הנה חלק מפעילות מערכת הביטחון בישראל בשנים האחרונות, אל מול מאמצי איראן וארגון חיזבאללה, לגייס גורמים בישראל ובחו"ל על מנת לקדם פגיעה באישים בכירים במערכת הביטחונית המדינית וכן לטובת איסוף מודיעין.

בתנועת רגבים מזהירים מפני הקצנה גוברת והולכת בחברה הבדואית. מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים אמר: "העובדה כי אבואלקיען, מיליונר עתיר נכסים ומקורב לבכירי המשק הישראלי, העביר מידע לגורמים איראניים, מוכיחה כי הלאומנות ההולכת וגוברת בחברה הבדואית, אינה קשורה לטענות על עוני ומעמד, אלא להלכי רוח לאומניים ומסוכנים. זו התוצאה של טמינת הראש בחול, ועל מדינת ישראל להתעורר בהקדם".

בריאיון שהעניק לפני תקופה ל'הכל אישי', ב'קשת 12', הוא סיפר, כי הוא חייב את הצלחתו הכלכלית למדינת ישראל שקידמה אותו, ואף היה בעבר חבר מרכז במפלגת הליכוד. אבו אל-קיעאן, נשוי לשתי נשים, ועם אשתו השנייה הוא גר ביישוב היהודי מיתר.

זירת האירוע באו אל חיראן, מהאוויר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר