נתניהו יקצר את ביקורו

התקרית הסודית בצפון; דיווח: הדרג המדיני מסרב לצבא לפרסם

בצל צו איסור הפרסום החמור על מה שיארע ביום שני האחרון בצומת מגידו - האופוזיציה בלבנון מאשימה דווקא את ארגון הטרור חיזבאללה בחימום הגזרה בלי טעם | ההערכה: צו איסור הפרסום יוסר כבר הערב (העולם הערבי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מחבלי חיזבאללה בלבנון, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

פיצוץ מטען החבלה במגידו: בצל צו איסור הפרסום החריף בישראל - גורמים המזוהים עם חיזבאללה חוגגים ובאופוזיציה זועמים על ארגון הטרור.

בעיתונות המקורבת לארגון הטרור חיזבאללה נכתב: "המטען במגידו מעורר פאניקה בתל אביב - מזכיר את מטעני חיזבאללה".

בינתיים, על פי הדיווח ב'ynet', בצבא המליצו לפרסם את הפרשה הסודית בכדי לעצור את הפצת הפייק ניוז ברשתות - אך בשלב זה הדרג המדיני מסרב לבקשה.

לצד זאת, ראש הממשלה נתניהו החליט לקצר את ביקורו בברלין בשל הפרשה הביטחונית החמורה, כשכאמור פרטיה עדיין אסורים בפרסום. כאשר ההערכה היא שהצו איסור פרסום מהפרשה החמורה תותר לפרסום כבר הערב.

לשכת ראש הממשלה מסרה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון יואב גלנט. ראש הממשלה נתניהו עוקב ומעודכן בימים האחרונים בהתפתחויות הביטחוניות יחד עם צמרת הביטחון".

אלסי עוויס, בכירה באופוזיציה הנוצרית בארץ הארזים כתבה לחיזבאללה: "באיראן כבר הבהירו לכם שמלחמה לא תהיה בקרוב. באיראן סיכמו עם הסעודים בנושא תימן - ואתם לא כלולים בסכם הזה. תקבלו את זה ותבינו שאין יותר תירוץ להצגות שלכם".

עוד אמרה: "תפסיקו להסיט את תשומת הלב של האנשים עם התעלולים האלה. ערך המטבע הלבנוני כבר הגיע לשפל של 100 אלף לירות לדולר".

לצד זאת, האיפול על האירוע החריג בצפון נותר בעינו - ושר הביטחון גלנט קיים כמה הערכות מצב יחד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי.

כזכור, ביום שני האחרון התפוצץ מטען חבלה בצומת מגידו ובעקבת כך כביש 65 בצפון נחסם למשך שעות רבות וארוכות. הערכה במערכת הביטחון היא כי מדובר בפיגוע לאומני - אך על החקירה והפרשה בכללותה הוטל איפול מוחלט.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', במערכת הבטחון חוששים כי מטען החבלה שהתפוצץ אתמול בצומת מגידו בצפון הוא פיגוע לאומני. בפיצוץ, בעקבות מטען צד שהוצמד בצד הכביש, נפצע באופן קשה שרף אלדין בן ה-21 מכפר סאלם. הפצוע ללא עבר פלילי, מה שמחזק את ההערכה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

המטען הזה מגיע אחרי ניסיון פיגוע המטען בביתר עילית בסוף השבוע האחרון - ניסיון פיגוע שבנס גדול הסתיים ללא נפגעים, בעקבות תקלה במטען, ופיגוע המטענים הכפול בירושלים לפני מספר חודשים.

המגמה שמדאיגה את מערכת הבטחון זו מגמת ניסיונות וההצלחות של מחבלים להחזיר את פיגועי המטענים בישראל. מדובר בעליית מדרגה בהיקף הטרור הזה שמתרחשת בחודשים האחרונים, והשב"כ, המשטרה וצה"ל מנסים בכל דרך אפשרית לסכל את הפיגועים האלה לצד פיגועים נוספים.

בחודשים האחרונים התפוצצו כמה מכוניות תופת בשכם וג'נין, בעקבות תקלות בבניה שלהם. במערכת הבטחון סבורים שהמכוניות האלו היו מיועדות לשמש לפיגועים במחסומים בקו התפר.

אבל החשש המרכזי הוא שמחבלים נוספים יצליחו להוציא בתוך ערי ישראל פיגועי מטענים שיכולים להסתיים באירועים קשים עם פצועים רבים.

שבוע וחצי לפני תחילת חודש הרמדאן, ומערכת הבטחון כולה בכוננות שיא מחשש לפיגועים נוספים. גורם בטחוני אומר לכיכר השבת: "האירועים האלה מטרידים אותנו מאוד, זו עליית מדרגה. יש פה גל טרור שיכול להתגבר בחודש הרמדאן. במערכת כולה חוששים מפיגועי מטענים, זה יכולה להפתיע בכל פינת רחוב או אוטובוס בישראל, עושים הכל כשאי לנסות לסכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר