מחפשים רעיון?

זו השיטה שתהפוך אותך ליצירתי במיוחד

רוצים להמציא רעיון אדיר, מחפשים איך להיות יותר יצירתיים? • ארי טננבוים עם כל הדרכים להפוך ליצירתי והדרכים להוציא לפעול רעיונות גדולים • ויש גם משימה אישית (אימון אישי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
הדרך לחשוב מחוץ לקופסה (צילום: שאטרסטוק)

לא פעם אנשים שואלים אותי: 'ארי, מאיפה הרעיונות לכתבות?'. על השאלה הזאת לא תקבלו תשובה ישירה, סליחה ממי שציפה, יש סודות מקצוע שלא כעת הזמן לחשוף אותם. על מה שכן נעסוק הפעם זה איך הופכים רעיונות יצירתיים גדולים – לדרך פעולה מעשית.

בואו אתנו למסע בראש פתוח:

אין תשובה אחת

בבית הספר מלמדים אותנו שאחד פלוס אחד שווה שתים. נתנו לנו שאלה אחת עם אופציה אחת לתשובה. לכן, לא פעם, אם ניתקל באתגר, אנו עלולים להיות בטוחים שיש רק פתרון אחד כדי לפתור אותו.

אבל, קוראים יקרים, בואו ננסה משהו אחר: ? + ? = 50. כעת אתם הקוראים אנא תפתרו את השאלה בשלוש דרכים שונות. אני מתאר לעצמי שאתם יכולים לפתור את השאלה גם בחמש תשובות שונות.

דוגמה נוספת: אם המורה יבוא לתלמידים וישאל: 'איזה פעילות תרצו לעשות למסיבת סיום?' – הוא חוסם לתלמידים את האופציה לחשוב מחוץ לקופסא. הוא גורם להם לחשוב רק על 'מסיבת סיום' ועל מה שניתן לעשות במסגרת הזו. אם הוא ישאל 'מה תרצו לעשות לקראת סוף השנה' – או אז הוא דרור ליצירתיות של התלמידים והם יכולים להציע רעיונות מקוריים.

כך, אגב, פועלים בחברות גדולות. במקום להחליט איך לשפר את המוצר הנוכחי בצורתו הנוכחית, יושבים בכירי החברה ודנים איך ניתן לפרוץ את המסגרת על ידי רעיונות מקוריים שונים.

הרבה המצאות גדולות קיבלנו רק בגלל שמי שהגה אותם חשב מחוץ לקופסה.

בכל מה שקשור ליצירתיות נרגיל את עצמכם לשאול שאלות כלליות. "מה אני יכול לעשות מכל החומרים שמונחים לפני", ולא "איך אני יכול לעשות מהחומר הזה מטוס"...

הידעתם? יופי, תדעו עוד!

כדי להגיע לרעיונות יצירתיים וגם להוציא אותם לפעול – כדאי שנצבור כמה שיותר ידע. ככל שאנו צוברים יותר, אנחנו חכמים יותר, וממילא יודעים איך לעשות יותר. נקרא ספרים, נשמע פודקאסטים ונשוחח עם כמה שיותר אנשים.

בנוסף, תמיד נסתכל סביבנו ונגלה ערנות. הרבה רעיונות מקוריים עולים רק כאשר פותחים עיניים ומודעים לסביבה (אופס, כמט גיליתי לכם מאיפה הרעיונות שלי לכתבות מקוריות). כאשר נסתכל טוב על הסביבה נוכל גם למצוא דרכים להוריד את אותם רעיונות – למציאות בשטח.

אל תזרקו לפח

יש לכם רעיון שאתם לא מתכוונים לממש?

זכרו: זבל של האחד הוא האוצר של האחר. אם יש לכם רעיון שאתם לא מתכוונים להוציא לפועל, תהיה הסיבה אשר תהיה, הציעו אותו למישהו אחר. לפעמים מה שנראה לכם כרעיון שלא יצליח – יכול להצליח למישהו אחר בצורה טובה הרבה יותר.

יש לכם רעיונות יצירתיים שאתם רוצים שיתפרסמו מעל גלי האתר? שלחו למייל ובכתבה הבאה בסדרה נפרסם את הרעיון בעז"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר