בזכוכית מגדלת

מוצא בכולם חיסרון? קבל טיפ קטן אך חשוב

אם אתם או מישהו בסביבתכם מעביר ביקורת על אנשים ומוצא בהם רק דברים שליליים – כדאי לקרוא את הטיפ הבא • הדרך הנכונה והפשוטה לא למצוא חסרונות באנשים (אימון אישי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
מוצא רק חסרונות? בוא תראה את המעלות של יהודים (צילום: שאטרסטוק)

מכירים את האנשים האלה שמוצאים חסרונות בכל אחד? קורה לכם שגם אתם עצמכם מבקרים אנשים מעת לעת? אם אתם רוצים לשנות את המנהג הזה ולראות רק טוב ביהודים - לרבי מליובאוויטש יש עצה קטנה אך חשובה עבורכם.

וכך כותב הרבי במענה לאדם שמצא חסרונות ביהודים: "בענין "בְּנֵי עֲלִיָּה" [=אנשים נעלים ומיוחדים] אשר מצא אותם בחוג אחד ונדמה לו שאין נמצאים [אנשים נעלים כמותם] בחוג שני – לפלא, שהרי בוודאי ידועה לו הוראת חכמינו ז"ל, להביט על כל אחד ואחד מבני ישראל בעין יפה דווקא, וידוע גם כן פסק דין המשנה, "איזהו חכם הלומד מכל אדם".

ראשית, ממליץ לו הרבי לראות את כולם בעין יפה. דבר נוסך חשוב מזכיר לו הרבי – יש ללמוד מכל אדם.

וכך מסיים הרבי מליובאוויטש את מכתבו: "והרי פשוט אשר בכמה וכמה בני אדם ישנם חסרונות שהם גם בולטים, ובכל זאת גם עליהם נסוב דבר המשנה [ללמוד מכל אדם], אלא שהכוונה ללמוד מהמעלות שבהם ולא מהחסרון, אפילו כשהחסרון בולט...".

זאת אומרת, ברור שאנו רואים עליהם חסרונות. הם קצת בולטים – אבל גם אז (ולפעמים בעיקר אז) נתאמץ לראות בהם את הדברים הטובים כי בכל אחד ואחד יש דבר טוב!

כשנעשה זאת – בטוחני שהראייה שלנו תיהפך לחיובית לא רק על בני האדם סביבנו אלא על העולם בכלל.

מקור: אגרות קודש חי"ט ע' קצג-ד. באדיבות מכון אור החסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר