משתמשי קווי הסלולר הכשרים: לא יכולים להתנייד לחברות הקטנות

בעלי הקווים הכשרים, לא יכולים להתנייד לחלק מחברות סלולר, כך עולה מתלונות רבות שהתקבלו לאחרונה. גורם בוועדת הרבנים לענייני תקשורת: "מי שרוצה לעבור עם מספרו יכול לעשות זאת ברוב רובן של החברות המפעילות קומה כשרה". במקביל, הבהיר הגורם כי אכן ישנה בעיה בניוד לספקיות החדשות (דיגיטל, סלולר)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
טלפון כשר (צילום: פלאש 90)

תחרות בענף הסלולרי? לא בקומות הכשרות: כבר תקופה ארוכה שאזרחי ישראל יכולים להתנייד בין חברות הסלולר השונות. ברגע בו מצא הלקוח כי בחברה מקבילה הוא יוכל להזיל ולו במעט את החשבון החודשי, הוא יכול לעשות בתוך שעות בודדות. כל התיאור לעיל לא נוגע אליך - בעל קו כשר.

"רציתי להתנייד כבר לפני חודשיים לחברה אחרת, אך כשהגעתי לנקודת מכירה של חברת הוט מובייל בקניון איילון ברמת גן, נאמר על ידי אחת הנציגות כי לעת עתה אני לא יכול לממש את רצוני". מספר נפתלי (27) שברשותו קו כשר מאז הוקמו קומות אלו.

"האבסורד הוא שחברות הסלולר הוותיקות יכולות לנהוג בי כרצונן, וזאת הסיבה שירידת מחירים באופן משמעותי עדיין לא קרתה", מתרעם נפתלי בשיחה עם "כיכר השבת". לדבריו, "מבחינתנו - בעלי קווים כשרים, החברות החדשות לא קיימות".

"ברגע שנכנסים לקו כשר, זה מאד קשה לצאת ממנו, אין לנו הרשאה מהרבנות", ציינה נציגת שירות של אחת מהחברות בשיחה עם חדשות 2 Online. "אנחנו לא מניידים מספרים כשרים ואתם לא הראשונים שמתקשרים בעניין הזה", אמר נציג שירות אחר.

(צילום: פלאש 90)

גורם בוועדת הרבנים: אפשר להתנייד לחברות הגדולות

גורם בוועדת הרבנים לענייני תקשורת, ניסה לדחות את הטענות: "זהו שקר וכזב. אפשר לנייד, מי שיש לו את הטכנולוגיה ויש לו מספר כשר עם האפשרות לחסום יכול לעבור בתוך כל הקומות הכשרות. מי שרוצה לעבור עם מספרו יכול לעשות זאת ברוב רובן של החברות המפעילות קומה כשרה. אתה נמצא בציבור החרדי ואתה יודע זאת, אין צורך להסביר לך, אתה לא יודע שאפשר לעבר מחברת סלקום לאורנג' ומפלאפון למירס?" אמר.

הגורם הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מדוע לעת עתה לא ניתן להתנייד לחברות החדשות: "חברת הוט מובייל זו חברת מירס, הם לא רוצים לתת תחת קידומת של הוט, הם רוצים להשאיר בינתיים תחת מירס. לחברת גולן טלקום יש קומה כשרה ובעוד שבועיים הקומה תכנס לפעילות. הקומה הזו קיימת אצלם במערכות כבר חודשיים".

רמי לוי מסר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנחנו מנהלים מו"מ מול ועדת הרבנים ובעזרת השם ברגע שיהיה לנו את הקומה הכשרה נייצר תחרות וכולם ייהנו ממחיר טוב וזול".

דוברת חברת You phone הגיבה בשיחה עם "כיכר השבת" לטענות ואמרה: "אנחנו פועלים לפי החוק. ניוד של קו כשר בין החברות צריך להתבצע בהתאם לאפיון הפונקציונלי של ניידות המספרים אשר נקבע על ידי משרד התקשורת לאחר שנתקבלו האישורים הנדרשים מועדת הרבנים".

"באופן כללי, לקוח שרוצה לעבור עם מספר כשר, יכול לבצע את המעבר לחברות שקיבלו אישור להפעיל קו כשר מועדת הרבנים ואשר נקבעו להם קומות כשרות אשר מוגדרות אצל כלל החברות כקומות כשרות. אנו נאפשר בעתיד להתנייד ליופון עם מספר כשר".

גורמים בחברת גולן טלקום הסבירו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "החסימה למעבר בין המסלולים הכשרים לגולן מתבצעת על ידי החברות האחרות. החברה נמצאת במו"מ עם ועדת הרבנים לפתיחתו של מסלול בהכשרם".

במשרד התקשורת אמרו בתגובה לחדשות 2 Online, כי "כל לקוח שיבקש להתנייד עם מספרו יוכל לעשות זאת. נקודה. משרד התקשורת יאכוף ללא פשרות כל פגיעה בעיקרון חשוב זה".

מ'הוט מובייל' נמסר בתגובה: "איננו מציעים קו כשר ובהתאם לסיכום עם ועדת הרבנים לתקשורת, לא ניתן לנייד מספרים כשרים לחברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר