סמארטפונים סיניים נמכרו כשהם נגועים בוירוס

ה-star n9500 נמכר ב"איביי" במחיר זול מאוד של כ-500 שקלים, אך חברת אבטחה גרמנית מצאה כי הוא מכיל וירוס שלא ניתן להסרה. איביי הסירה מהמדפים, אמזון ממשיכה למכור (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
STAR N9500 - מכשיר חלומי, אבל עם וירוס (צילום מסך)

במבט ראשון נראה ה- STAR N9500 כמכשיר חלומי, הוא דומה מאוד למכשיר הדגל הקודם של סמסונג, הS4. המפרט הטכני של הטלפון הוא ברמה של מכשירי הדגל של הדור הקודם. עם מעבד מרובע ליבות בתדר 1.3Ghz, מסך 5' אינץ' ברזולוציה גבוהה של 1280 X 720 וזיכרון של 1 GB. ועם תג מחיר של כ140 דולרים (כ-500 שקלים).

אלא שחברת אבטחת המידע הגרמנית GDATA חשפה לפני כשבועיים שמכשירי הטלפון הללו מגיעים עם תוספת קטנה בלתי צפויה, ולא נעימה במיוחד, בדמות תוכנת רוגלה (וירוס) שמתחזה לאפליקצית חנות האפליקציות של גוגל Google play.

לטענת החברה הגרמנית, הוירוס השתול בטלפון פועל ברקע, ולא ניתן לגלותו מכיוון שהוא מתחזה לאפליקציה של גוגל. הוירוס גנב מידע אישי רב הכולל ססמאות רשת ובנקים, מיילים והודעות SMS כמו גם ספרי טלפונים וכדומה, הוירוס גם יכול להפעיל את המצלמה ולצלם תמונות ללא ידיעת הבעלים. את המידע הוא שולח לשרתים בסין. בנוסף, הוירוס יכל להתקין תוכנות ואפליקציות שונות, ומנע מעדכוני אבטחה של גוגל, שעלולים לחשוף אותו, להתקין את עצמם על המכשיר.

טרם ברור למי נשלח המידע, ולמה היה מיועד מבצע אסיפת המידע הזה, אך בשנים האחרונות הגבירה ממשלת סין את מאמציה בתחום הסייבר העולמי. ולא מן הנמנע שממשלת סין עומדת מאחורי הוירוס. אם כי יתכן שהוירוסים נשתלו ללא ידיעת יצרן הטלפונים.

בעבר התריעה ענקית התוכנה מיקרוסופט, כי במחשבים של כמה יצרניות מחשבים סיניות, נמצאו וירוסים דומים שהיו מותקנים מראש. כך שזו אינה הפעם הראשונה בה חברות סיניות מואשמות בשתילת וירוסים במכוון במוצריהם.

כעת הודיעה ענקית המסחר האלקטרוני eBay על הסרת כל המכשירים מהאתר, ומעתה היא לא תאפשר את מכירתם. לעומת זאת, המתחרה הגדולה אמזון, השאירה נכון לעכשיו את המוצרים על מדפיה הוירטואלים.

יצויין כי איביי ואמזון אינן מוכרות ישירות את המוצרים, אלא מהווות פלטפורמת תיווך בין המוכרים לקונים, ואינן אחראיות ישירות למוצרים. אלא מספקות ביטוחים שונים לרוכשים, על מנת להעלות את האמון באתריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר