בקרוב: נגנב לכם הטלפון? תהפכו אותו למשקולת נייר

גוגל ומיקרוסופט החליטו ללכת אחרי אפל וסמסונג, ובקרוב יוסיפו לאנדרואיד ול-windows phone מתג הריגה שיהפוך את הטלפון שלכם למשקולת נייר חסרת תועלת בלחיצת כפתור. הסוף למכת גנבות הסמארטפונים?

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

גנבת הטלפונים החכמים הפכה מזמן למכה עולמית, לא רק כאן בישראל נגנבים עשרות ומאות אלפי טלפונים חכמים, אלא בכל העולם. הסיבה פשוטה, מדובר במכשיר קטן מאוד יחסית, השווה אלפי שקלים וניתן למכירה בקלות. המכה כל כך גדולה שבארצות הברית למשל, נגנבו רק בשנת 2013 מעל לשלשה מיליון מכשירים. באירופה נגנב או אבד מכשיר טלפון לכל אחד משלשה אזרחים.

הרשויות בעולם החליטו להילחם בתופעה, ולחצו על יצרניות הטלפונים להכניס למערכת ההפעלה של הטלפונים "מתגי הריגה", שבהגדרה אחת מרחוק, יהפכו את הטלפון ללא יותר ממשקולת נייר.

מדינת מינסוטה בארצות הברית כבר העבירה לא מזמן חוק האוסר מכירת טלפונים חכמים ללא "מתג הריגה" החל מעוד שנה. מדינות נוספות הולכות בחודשים האחרונים בדרכה של מינסוטה.

בשנה האחרונה, שתיים מיצרניות הטלפונים החכמים הגדולות בעולם, אפל וסמסונג, הוסיפו את הפונקציה לטלפונים שלהם. כך למשל ב-IOS7 כבר קיים אותו "מתג הריגה" שמשבית כליל את הטלפון מרחוק ולא ניתן לעקיפה. התוצאות בשטח כבר ניכרות: התובע הכללי של מדינת ניו יורק פרסם, כי מאז התחלת השימוש במתג ההריגה בטלפונים של אפל, ירדה כמות הגנבות של מכשירי אפל ב-17 אחוזים בניו יורק. בלונדון הירידה משמעותית יותר, כשמאז הושקה IOS7 ירדו גניבות מכשירי אפל ב-24 אחוזים. הירידה ניכרת בכל העולם.

כעת, החליטו ענקית האינטרנט גוגל וענקית התוכנה מיקרוסופט להכניס את מתג ההריגה בכל מערכות ההפעלה לטלפונים שלהן. החברות יכניסו פונקציה שתשבית את הטלפון כליל לצמיתות, ללא יכולת להחזיר את המכשיר לפעולה כלל. אם איבדתם את הטלפון, תצטרכו לחשוב טוב אם להשבית את המכשיר, כי ברגע שתלחצו על מתג ההריגה, זהו סופו של הטלפון, ומעתה הוא שווה ערך למשקולת נייר.

עד היום גוגל הציעה מרכז שליטה שאפשר את נעילת מכשיר האנדרואיד מרחוק, אך לא השביתה את המכשיר. וכך ניתן היה לפרוץ את נעילתו. אופציה זו תמשיך להתקיים.

המהלך המבורך של גוגל ומיקרוסופט, יגרום לכך שכמעט כל הטלפונים החכמים בעולם יכילו את מתג ההריגה, והוא עשוי להוריד משמעותית את מכת הגנבות. שהרי אם לא ניתן להשתמש ולמכור את הטלפון, אין טעם לגנוב אותו.

יחד אם זאת, מומחים חוששים שהאקרים ימצאו דרכים שונות לפרוץ את ההשבתה, בדרכים מגוונות. כמו גם העובדה שאם הטלפון ינותק מרשתות האינטרנט והסלולר לפני שהצלחתם להשבית את המכשיר, לא ניתן יהיה להפעיל את מתג ההריגה. כך שעדיין תצטרכו לשמור היטב על הטלפון הנייד שלכם, עד שימצאו דרכים יצירתיות יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר