מחקר חדש ומפחיד: מטענים זולים יכולים להרוג אתכם

מדענים גילו ש-99 אחוזים ממטעני האייפון שאינם ממותגים, מסוכנים ביותר. אז כן, מוטב שברגע זה תשליכו אותם לפח האשפה ותלכו להצטייד בחדשים. חייכם תלויים בידיים שלכם, מילולית (דיגיטל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם אתם כמונו, כנראה שאיבדתם יותר מפעם את מטען האייפון שלכם ואצתם לקנות לו תחליף זול בחנות נוחות - ולא בסניף אפל הקרוב למקום מגוריכם.

אבל המחיר הזול הזה עלול להיות יקר - דו"ח בטיחות עולמי של ארגון תקני המסחר בבריטניה, מצא כי 99 אחוזים מהמטענים המזויפים לא עומדים בתקני בטיחות בסיסיים.

מהנדסים העמידו 400 מטעני אייפון שאינם מקוריים, ממדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארה"ב, קנדה וסין, לבדיקות בסיסיות (כמו חוזק חשמלי), כדי לזהות אם יש בהם סיכוני בטיחות. התוצאות: כל 400 המטענים שנבדקו, פרט לשלושה, היו בסבירות גבוהה להתלקחות ולגרימת התחשמלות.

12 מהמטענים המזויפים תוכננו ונבנו בצורה גרועה עד כדי כך שהם היוו סיכון להתחשמלות קטלנית למשתמשים בהם וזה לא מפתיע. בשנת 2013, אדם בתאילנד נמצא מת כשידו עדיין על האייפון שלו שהיה מחובר לשקע בקיר. נציבות השידור והטלקומוניקציה הלאומית של תאילנד ערכה חקירה שהגיעה למסקנה שהמטען של האיש לא הופק על ידי אפל והוא היה מוארק בצורה לא נכונה.

איך תוכלו לדעת שמטען האייפון שלכם מזויף?

1. קראו את האותיות הקטנות. הונאות כוללות לעתים קרובות שגיאות כתיב, כגון "Abble" במקום "Apple" ולעתים, הטקסט פשוט לא תואם למוצר.

2. בדקו את המחיר. מטעני אייפון אותנטיים נמכרים במחיר של כ-150 שקלים.

3. ודאו שהוא מגיע בקופסה - אריזה לבנה של אפל, לא ניילון עוטף.

4. חפשו את האישורים הנחוצים, כגון "תו UL", כדי לוודא שהמכשיר נבדק ועומד בתקני הבטיחות הרלוונטיים. סימני UL מזוהים באמצעות "LISTED" באותיות גדולות.

ובקיצור, פשוט סורו לחנות של אפל פנקו את עצמכם במטען דנדש. לא תעדיפו לנסוע קילומטר נוסף לקניון מאשר להתחשמל? אנו בטוחים שכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר