סוף שנת המס: מדריך לקבלת החזרי מס

גם כשהמצב הכלכלי לא בכי טוב, תמיד ישנם דרכים לשפר אותו. עם סיום שנת המס, מדור 'צרכנות נבונה' מגיש לכם מדריך מהיר: הסעיפים שיזכו אתכם בהחזרי מס (צרכנות)

שושי מילר | כיכר השבת |
החזרי מס אף פעם לא הזיקו (צילום: shutterstock)

שנת המס 2012 מתקרבת לסיומה ואיתה הזדמנות לקבל החזרים על מס ששולם ביתר. ביננו, אף אחד מאיתנו לא אוהב לשלם יותר ממה שהוא באמת חייב, וגם, עוד כמה מאות (אולי אלפים, זה אתם יודעים...) אף פעם לא הזיקו לחשבון העו"ש שלנו.

מדור צרכנות נבונה עם מדריך מהיר - כמה פעולות פשוטות וגם אתם תקבלו החזר מס.

תיאום מס

אם עבדתם בשני מקומות עבודה ויותר, או אם עבדתם במהלך השנה באופן חלקי מכל סיבה שהיא - יותר ממומלץ לעשות תיאום מס.

זה לא מסובך, גשו לפקיד השומה באיזורכם, מלאו טופס ייעודי וקבלו אישור פקיד המס האומר כי לא ינוכו ממשכורתיכם סכום גבוה מכפי הצורך, את הטופס צריך להגיש למעסיק.

במידה ולא עשיתם תיאום מס וגבו מכם סכום גבוה יותר, ניתן להגיש דוח למס הכנסה גם לאחר תום שנת המס, ולקבל בחזרה את המס שנוכה ביתר.

טיפ: יש לכם חבר יועץ מס או רואה חשבון התייעצו עימו. ישנם מקרים רבים שגם שכירים שלא עובדים בשני מקומות במקביל זכאים להחזר מס.

הטבות מס להורים

המלצות ועדת טרכטנברג הביאו אתם בשורה מרעננת למשפחות עם ילדים קטנים. החוק המתוקן קובע כי אבות להם ילד שנולד החל משנת 2012 יקבל נקודת זיכוי נוספת ממס עבור כל חודש, מהכנסה מכל משלח יד.

האבות זכאים לנקודות בשנים הבאות 2013-2014 - 2 נקודות זיכוי לכל חודש. כאשר הילד יגיע לגיל 3 (2015), זכאי האב לנקודת זיכוי אחת. סה"כ 6 נקודות זיכוי בין השנים 2012-2015.

המחוקק במקרה שלנו לא עשה חצי עבודה, גם ילדים שיוולדו בשנים הבאות יחול עליהם מנגנון הזיכוי האמור מ-2012 ואילך. כלומר, אב לו נולד ילד ב-2013 יוכל לקבל את מנגון הזיכוי כאמור לעיל, וכן הלאה (עד לתיקון הבא בחוק...).

הטבות מס למשפחה: כמו שפואד נוהג לומר "עם כל הצער שבדבר" חשוב שתדעו כי במידה ואחד מבני המשפחה שוהה במוסד סיעוד מסיבות כמו עיוורון, שיתוק, מחלה נפשית וכדו'. כל אחד מהמצבים הללו מזכים אתכם ב-35% מהסכום ששולם למוסד הסיעוד על ידי המשפחה באותה שנה (בנתאי שהסכום ששולם למוסד עולה על 12.5 מההכנסה החייבת במס).

סטודנטים? אתם זכאים לשלם מס מופחת

מעבר לסיוע הרב שמוגש על ידי מוסדות המדינה לסטודנטים חרדים, ישנם תקנות הקבועות בחוק שנועדו לסייע לכלל הסטודנטים.

עם סיום הלימודים, זכאי כל מי שסיים תואר אקדמי לנקודות זיכוי.

מסיימי תואר ראשון זכאים לנקודת זיכוי אחת למשך שלוש שנים, החל מהשנה שלאחר סיום התואר. כדאי לקחת בחשבון את השיקול הנ"ל בכדי לסיים את הלימודים לפני תום שנת המס, בכדי שהחשוב יחל באופן מיידי (טוב בעקר לבעלי משכורות גבוהות, אם אתם צופים כי בשנה הבאה משכורתיכם תהיה נמוכה, כדאי לכם לדחות את סיום התואר בשנה, בכדי שנקודת הזיכוי תתקבל על משכורת גבוהה יותר).

הטבות מס על הכנסות משכר דירה

בעידן בו השקעה בנדל"ן פופלרית להכאיב, רבים מתושבי המדינה מחזיקים דירה להשקעה.

ישנם שלוש סוגי מיסוי להכנסות משכר דירה.

1. במידה וההכנסות משכר דירה לא עוברות את רף ה-4,190 שקל בחודש, אתם זכאים לפטור כולל ממיסוי. במקרה כזה אין לדווח לרשות המסים על הכנסותיכם משכר דירה.

במידה ועברתם את הרף הפטור ממיסוי. אתם יכולים לבחור לשלם מס שולי על הרווח מההשכרה. מס שולי אומר שתזוכו בגין הוצאות על אחזקת הדירה (תיקונים, אחזקה שוטפת ואף הוצאות ריבית על הלוואת שנועדו לרכישת הדירה).

החלופה השלישית היא לשלם מס של 10% על כל סכום שהתקבל משכר הדירה. במידה ותבחרו לעשות זאת לא תקבלו החזרים על אחזקה כאמור לעיל.

בהצלחה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר