טיפים לחיסכון בדלק

להוריד בעומס, לא לחכות לרגע האחרון, לא לחצות את קו ה-100 - "כיכר השבת" מגיש טיפים להמוני העולים לציון רבי שמעון במירון. מדור צרכנות נבונה מגיש לכם את "עשרת הדיברות" לחסוך בצריכת הדלק

דניאל אברהם | כיכר השבת |
דלק. לחסוך בדרך לרבי שמעון (צילום: פלאש 90)

ברור לכולנו שאדם העולה למירון לבד, ואפילו אם יקח את החברותא שלו, הכי משתלם עבורם זה לנסוע באוטובוס. אך מי נוסע להדלקה בל"ג בעומר בלי משפחתו, דודו ואפילו גורר איתו את הסבתא שלו?..

הפעם במדור צרכנות נבונה אנחנו מגישים לכם את "עשרת הדיברות" לחסוך בצריכת הדלק:

להוריד בעומס – אז נכון שאתה נוסע לארץ רחוקה הנקראת מירון, ונדמה לך שחובה לקיים "בלכתך בדרך" בהידור, ולקחת את כל הספרים בארון, ולאשתך ברור שאת כל האוכל במקרר צריכים להביא לנסיעה. אבל האמת היא שלא! כדי להוריד בעומס הרכב יש לרוקן את תא המטען מציוד מיותר.

יתגבר כארי לקום – בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, דהיינו 6:00 בבוקר לשיטת המג"א או מקסימום 6:45 לדעת הגר"א, יש למלאות את מיכל הדלק. ולמה? – נפח הדלק עולה ביחס ישיר לטמפרטורה בחוץ. מיכלי האחסון של הדלק קבורים באדמה - ככל שקר יותר, שטח הדלק צפוף יותר, ואתה מקבל יותר דלק במחיר נתון. מאחר שברוב תחנות הדלק המחיר עולה בלילה, מה שנשאר זה מוקדם בבוקר.

שירות עצמי – אם כבר אתם שם, תחסכו עוד - לידית התדלוק שלושה שלבים: נמוך, אמצעי וגבוה. צריך לתדלק במצב שאיבה נמוך ואיטי כדי לצמצם את האדים שנוצרים תוך כדי שאיבה. בקצב שאיבה מהיר, חלק מהנוזל הופך במיכל לאדים. האדים האלו נשאבים בחזרה למיכל האחסון התת קרקעי שבתחנה וכך אתם מקבלים פחות דלק עבור הכסף שלכם.

לא לחכות לרגע האחרון – אחת העצות החשובות ביותר היא למלא את מיכל הדלק כאשר הוא חצי מלא. הסיבה לכך היא שככל שיש יותר דלק במיכל פחות אדים יכולים למלא את החלל הריק של המיכל.

תהיה קמצן – שחררת את הידית? - הדלק שנשאר בצינור הוא למעשה שלך – שילמת עליו. כדי לא לוותר על אף טיפה נסה להפוך את הידית. כך, שמה שנשאר בצינור ובידית יטפטף לתוך הרכב.

גלגל הצלה – אתם עדיין בתחנת דלק? יופי! תמלאו אויר בגלגלים - לחץ אויר לא נכון לא רק שיכול לגרום לתאונה אלא גם מגדיל את צריכת הדלק באופן משמעותי.

אוירודינמיקה – בנסיעה מהירה מומלץ שלא לפתוח חלונות כי הדבר מגדיל את צריכת הדלק. לעומת זאת, גם לא מומלץ להדליק את המזגן כי הוא זולל דלק. אז נכון שהרגע הצענו לסגור חלון ועכשיו אנחנו אומרים לכבות את המזגן. אבל זאת כתבה על חיסכון בדלק, לא על איך להישאר שפוי בפקק על כביש 866 למרגלות הר מירון באמצע חודש אייר.

משמים יקבעו

אל תחצו את קו ה-100 – המחוג עלה מעל 100 קמ"ש? - צריכת הדלק עלתה בהתאם. שתדעו - נסיעה חסכונית מושגת במהירות קבועה של 90 קמ"ש - מהירות בה תוכלו לראות את הנוף דרך החלון, ולא את השוטר רודף אחריך דרך המראה, וכמובן גם לחסוך דלק.

"ופרצת ... צפונה" – היושבים ברכב מאוד מתרשמים איך שפרצת לראש הטור והשארת את כולם לאכול עשן, אבל נהיגה פזיזה, מהירה ואגרסיבית, שכרוכה בלחיצות נמרצות על דוושות הגז והברקס, שורפת לך דלק בלי חשבון.

רכב מוצל מאש – כל בר דעת עושה זאת ממילא, לכן אם יש לך אפשרות לחנות בצל, נצל אותה. רכב שעומד בשמש גורם לדלק להתאדות בצ'יק, ולך להפעיל את המזגן בשיא העוצמה.

לאחר שלמדתם איך לחסוך בדלק אזכיר לכם בדיחה מפורסמת:

גבר עומד ליד בניין משרדים מפואר ומעשן.

ניגש אליו חברו ושואל אותו: "כמה סיגריות אתה מעשן ביום"?

הגבר: "בערך קופסא וחצי או שתיים".

החבר מוציא מחשבון כיס ומתחיל לחשב, לאחר דקה הוא פונה לגבר ואומר לו "אתה יודע מה, עשיתי חשבון והתוצאה היא שאם לא היית מעשן, יכולת לחסוך את הכסף הזה ולקנות את בניין המשרדים המפואר הזה"!

הגבר: "ברצינות? ואתה לדוגמא מעשן"?

החבר: "לא, אני לא מעשן".

הגבר: "נו, אז היכן בניין המשרדים המפואר שלך"?!

מוסר השכל – לא משנה כמה ננסה לחסוך, בסופו של דבר בשמיים ייקבע כמה יהיה לנו בכיס!!

נסיעה נעימה ובטוחה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר