התפשטות ה'קורונה'

מומחה הכשרות הרב יוסף דורפמן שחזר מסין - בראיון • צפו

הרב יוסף דורפמן, מומחה הכשרות, שהה בסין לצורך עבודתו - עוד בטרם שדווח על נגיף ה'קורונה' ומספר ב'אולפן כיכר' על העבודה בסין, התחושה ברחוב והפגיעה בצרכנים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

הרב יוסף דורפמן, מומחה הכשרות בתעשיית המזון בכלל ובתחום החרקים בפרט, שהה בסין לצורך עבודתו - עוד בטרם נודע דבר התפרצות נגיף ה'קורונה' ומספר בראיון ב'אולפן כיכר' על התחושה ברחוב והאם הנגי יפגע בסופו של דבר בצרכני הכשרות.

"חזרתי מסין וכל בן אדם שרואה אותי תופס מרחק, שואל אותי אם אני בטוח שלא נדבקתי. זה לא נעים, אתה לא יכול אפילו להתעטש ליד אנשים כי הם כבר חושבים שיש לך כבר קורונה", מספר הרב דורפמן.

המשגיח מוסיף כי "הייתי שם לפני שדיווחו בתקשורת על הקורונה, אבל חייבים לזכור שסין היא מדינה ענקית. אני מתכוון לחזור לסין, אבל לא לפני שזה נגמר".

עד כמה זה ישפיע על צרכני הכשרות?

"יש מוצרים שצריכים השגחה צמודה ואלה מוצרים שיכול להיות שיהיה מחסור, כגון דגים בלי עור או דגים שצריכים לבדוק מתולעים. וגם ירקות עלים, ברוקולי ותותים שאם אין משגיח שיכול ללוות את כל המהלך, זה בעייתי. לפסח זה כנראה לא ישפיע כי כבר התארגנו לחג, אבל מיד אחרי פסח זה יתחיל להשפיע.

"בכל הדברים האלה יכול להיות מחסור אם לא יתארגנו אבל זה לא קשור למשגיחים אלא ליבואנים. הוא זה שמודיע לנו שהוא רוצה לייצר מוצר מסוים במפעל זה או אחר, והם אלו שצריכים לדאוג לכך".

בהמשך הראיון סיפר הרב על העבודה בסין, על ערים שלמות שנבנו בתוך הרים, על הילדים שמסתכלים עליהם מוזר ועל המקומיים שעוקבים אחריהם ומנסים לצלם אותם. "העבודה בסין היא עבודה מאוד מעניינת, צריכים בעיקר לבדוק אותם כי הם רמאים".

לדברי הרב, "המוצרים המיוצרים בחו"ל הרבה יותר בעייתיים ממפעלים בארץ כי שם ניתן בקלות לשלב נבלות וטרפות. לדוגמה, בדקתי מפעל של שקדים ויש שם אפשרות לסרטנים, כי זה מיוצר באותו מקום".

שאלנו את הרב דורפמן האם צריך לבדוק שעטנז בבגדים שמזמינים מחו"ל, והוא משיב: "אם קונים בגדים מאתרים בחו"ל, צריכים לבדוק אותם, בעקיר אם קונים בגד שיש בו פשתן. לדוגמה בחליפות, צריכים לבדוק בעיקר בצאוורון. בבגדי ילדים, צריכים לבדוק בעיקר בבגדים שיש בהם צמר, כמו מעילים וכדומה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר