בעיירה נידחת. צפו

המוהל חשש מקורונה והברית התקיימה בנס

מוהל ביטל את הגעתו לברית שהייתה אמורה להתקיים אמש באוקראינה, בגלל חששו מה'קורונה'; רק לאחר מאמצים חובקי עולם, הצליחו לאתר מוהל אחר, שהסכים לקחת סיכון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: הלל כהן, אוקראינה)

לאור התפשטות נגיף ה'קורונה', המוהל שהיה אמור לערוך ברית בעיירה נידחת באוקראינה ביטל ברגע האחרון, ורק בנס הברית התקיימה על ידי מוהל מלונדון.

הסיפור המרגש קרה בעיירה צ'רנוביץ שבאוקראינה, לאחד מילדי הקהילה נקבע ברית לאתמול - יום רביעי, המוהל שהיה אמור להגיע מישראל, ביטל ברגע האחרון - בשל כך שכשיחזור לישראל יאלץ להיכנס לבידוד.

הרב הלל כהן מאוקראינה, שארגן את הברית למשפחה היהודית, היה אובד עצות, כל אירופה חסומה וגם מארצות הברית אף אחד לא רצה ליטול סיכון ולבוא לקיים את הברית.

הוא ניסה את כל הארגונים והאנשים שהוא מכיר - אך לשווא, אף אחד לא רצה ליטול את הסיכון, במיוחד במדינה כמו אוקראינה - שם לא יודעים בוודאות את מצב הקורונה.

בצר לו, פנה אל קבוצת הוואטסאפ הפופולרית "חו"ל מהודר", שם נמצאים אנשי תיירות בכירים המקושרים בכל העולם, ובמצב של היום, הם לצערנו מעט מחוסרי תעסוקה - בשל המשבר.

לאחר דקות ספורות ובמאמצים חובקי עולם, מצאו האנשים הצדיקים בקבוצה מוהל בלונדון, הרב ישראל שליידר, שהסכים לקחת את הסיכון בלנסוע לאוקראינה ולבצע את הברית לרך הנימול - בעתו ובזמנו.

דודי רובינשטיין, מנהל הקבוצה אומר ל'כיכר השבת': "זה הזמן שהנשמה שלי מאירה אני מדבר ובוכה, שמחה וצמרמורת בערבוביה. בדורנו, דור המסכים המפונק, זה מסירות נפש יהודית. מתי אבוא לידי ואקיימנו

צפו בתיעוד מהברית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר