בהלת ה'קורונה'

מסתמן: אין סגר מלא; אלו יהיו ההגבלות החדשות

מסתמן כי לא יהיה סגר מלא. מקומות עבודה יפעלו אך יהיו הגבלות על התנועה. תותר יציאה מהבית למרחק של מאה מטרים, המשלוחים מהמסעדות יימשכו - ללא איסוף עצמי (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באדר תש"פ | 24.03.20
הבהלה בשוק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי המחלוקת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע כי יתאפשרו משלוחים ממסעדות בהתאם להוראות משרד הבריאות, אך לא יתאפשר איסוף עצמי.

המשמעות המיידית היא כי כבר הוחלט שלא יטילו סגר מלא בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל. משרדי הממשלה והיועצים המשפטיים ממשיכים לעבוד על נוסח החלטת הממשלה.

הממשלה תתכנס הערב (שלישי) לאשר טלפונית את התקנות לשעת חירום הקובעות שורת הגבלות על התנועה, כאשר ככל הנראה, התחבורה הציבורית תבוטל אך יותרו מוניות עם נוסע אחד ויהיו הסעות מיוחדות למקומות עבודה חיוניים.

לפי הטיוטה המוצעת, תותר יציאה מהבית למרחק של כ-100 מטרים ובכניסה לכל מקום עבודה יתבצעו בדיקות חום.

לפי דיווח היום בחדשות 12, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב מנסה לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו ללכת בכל זאת להסגר כללי.

ממשרד הבריאות נמסר בהמשך לתדרוך הכתבים שבו התייחס המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו לנושא סגירת המרכולים, כי מדובר באפשרות שנבחנת לתרחיש קיצון בלבד - ואינה עומדת על הפרק.

הרב הראשי: "זו שעת חירום"

ברק רביד דיווח היום בחדשות 13, הממשלה צפויה לדון בהחמרה דרמטית במגבלות שיוטלו על האזרחים, וזה בניסיון לעצור את המשך התפשטות הנגיף.

על פי הדיווח, בטיוטת תקנות החירום שהוכנה לקראת ישיבת הממשלה יש מספר סעיפים שיאסרו גם יציאה לטקסים דתיים מלבד ההלוויות.

במגבלות החדשות: יציאה לצורך התאווררות עד למאה מטר מהבית. תותר יציאה להלוויות אך לא לטקסי חתונות. איסור יציאה לתפילה בבית כנסת ואיסור יציאה למקווה.

על פי דיווחו של רביד, יצומצמו סוגי השירותים הרפואיים שלקבלתם ניתן לצאת מהבית. ההיתר יהיה רק לקבלת שירות רפואי דחוף שלא ניתן לדחות. יותרו שירותי משלוחים אך ורק של מזון, תרופות ומוצרי הגיינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר