תכנית גמזו

יטילו סגר? הגבלות חמורות בתקופת החגים

פרויקטור הקורונה מתכנן להמליץ על סגר בתקופת החגים, מתוך שיקול כלכלי: יש פחות ימי עבודה • התלבטות: אילו הגבלות יטילו על המתפללים בימי ראש השנה ויום כיפור (ארץ)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר (חמישי) לדון בהגבלות נוספות, ולפי הדיווחים הערב - פרויקטור הקורונה רוני גמזו, כבר הציג ליועציו את המתווה שגיבש לקראת חגי חודש תשרי הבאים עלינו לטובה.

לפי הדיווח בחדשות הערב בכאן 11, הם כוללים הגבלות יציאה מהבית למרחק של 500 מטר, סגירת בתי מלון, מסעדות ומקומות בילוי ופנאי.

כמו כן, כחלק מהמתווה תצומצם התחבורה הציבורית ויצומצמו ההתקהלויות. לפי תוכניתו של גמזו ההגבלות יהיו בתוקף במשך ארבעה שבועות – לכל תקופת החגים.

לעובדה שרוב חגי תשרי יחולו בסוף השבוע יש משמעות כלכלית, שעשויה להשפיע על היקף נזקי הסגר, לאור העובדה שאין ימי עבודה.

בחדשות 12 פרסמו בשם גורמים בצמרת משרד הבריאות שאמרו כי הפעם יטילו סגר יותר "נושם" ופחות הדוק בחגי תשרי מזה שהיה בפסח.

בינתיים, עובדים על מתווה כיצד יאפשרו את קיום מנייני התפילות בחודש הרחמים והסליחות, ובימים הנוראים: ראש השנה ויום כיפור.

בימים אלו, מגיעים רבבות לתפילות בבתי הכנסת, כולל אנשים שבימים כתיקונם לא נצפים בתפילות. עדיין לא ברור אלו הגבלות יטילו על המתפללים.

יצוין כי אתמול אמר גמזו ש"אם רמת התחלואה לא תרד עד החגים - יהיה צורך לחשוב על מגבלות. על אף שהדרך להורדת התחלואה במהירות היא רק על ידי הטלת סגר - אני לא חושב שזה המפתח ואני לא נוקט בדרך הזו".

"מציע לא לדבוק בסגר כל כך מהר - יש אתגרים גדולים עם פתיחת שנת הלימודים שיובאו לשולחן הממשלה. לגבי החגים - כולנו מבינים היטב את ההשלכות של תנועה לארוחות משפחתיות, ראינו את זה בחג הקורבן. כרגע מוקדם לדבר על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר