בגלל המוטציה?

ינואר השחור: רבע מהנפטרים - חולי קורונה

על פי נתוני הלמ"ס, היום הקשה ביותר בינואר היה ב-24 לחודש, אז נפטרו 79 חולי קורונה • השנה, חלה עלייה של 14 אחוזים במספר הנפטרים - משנה שעברה • הנתונים (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Flash90)

המוטציה הבריטית הכתה בישראל בחודש ינואר ללא רחם, כך עולה לפחות מנתוני הביניים והלא סופיים, שפורסמו היום (חמישי) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בחודש ינואר נפטרו 5,233 ישראליים, מתוכם, 1,459 שהם 25 אחוזים מסך הנפטרים - הלכו לעולמם, לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה.

לשם ההשוואה, בחודש ינואר בשנה שעברה נפטרו 4,584 בני אדם (עליה של כ-14% - השנה), בינואר 2017 הייתה תמותה של 4,897 בני אדם - אך האוכלוסייה בישראל הייתה קטנה בחצי מיליון בני אדם. יש להדגיש, כי נתוני הלמ"ס אינם סופיים וייתכן שיש מתים שעדיין לא דווחו. כך או כך, התמותה השנה בישראל - הייתה גבוהה ומדאיגה.

בלמ"ס מדווחים, כי היום הגרוע ביותר בחודש ינואר היה היום ה-24 בחודש, בו נפטרו 79 חולי קורונה; ב-9 בחודש היה היום בו נפטרו "רק" 21 חולים מקורונה.

לעומת זאת, בחודש הנוכחי, נראה שהתחלואה והתמותה נבלמה במעט, כאשר מתחילת החודש נפטרו 648 חולים - נמוך יותר מחודש קודם. זאת ככל הנראה בשל הסגרים וההגבלות שהטחה הממשלה - יחד עם החיסונים.

יצוין, כי שיעור התמותה בקורונה בישראל הוא 0.74 אחוזים - נתון מעודד - נמוך יותר מהממוצע העולמי. אך בשיעור הנפטרים ביחס לאוכלוסייה - ישראל נמצאת מעל הממוצע העולמי. עד כה נפטרו 595 חולים ביחס למיליון תושבים - הממוצע העולמי הוא 313 למיליון תושבים.

כדי להישאר מעט אופטימיים, נציין כי מקדם ההדבקה נכון לאמש עומד על 0.81, כאשר משרד הבריאות הבהיר שהיעד אליו הוא רוצה להגיע - פחות מ-0.8.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר