צפו בדברים

הפרויקטור: "השבועיים הקרובים קריטיים"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר בדיון בוועדת הכנסת: "אנחנו במלחמה - 95 חולים במצב קריטי, 17 חולים מחוברים לאקמו; השבועיים הקרובים הם קריטיים" (קורונה)

(צילום: דוברות הכנסת)

בדיון לאישור תקנות הרחבת "התו הירוק", ״התו הסגול" ומגבלות התקהלות שנכנסו לתוקף בלילה האחרון, אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא: "אני סבור שאנו נמצאים במלחמה, התחלואה אצלנו עולה יום אחרי יום. הנתונים מהבוקר אינם נתונים שאפשר להישען עליהם ולהגיד ״אולי״ ה-״אולי״ הזה שווה חיים של אזרחי ישראל.

"950 אזרחים חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים הציבוריים, מתוכם כ-550 במצב קשה ומתוכם 95 במצב קריטי ו-17 חולים מחוברים למכונת אקמו", ציין זרקא.

"כפרויקטור הקורונה אני אומר לכם בצורה מאוד ברורה: הייתי רוצה להביא לכם היום הגבלה של 50 בפנים 100 בחוץ. אני חושב בראש ובראשונה מתוקף תפקידי לשמור על החיים ואני חושב שצריך לעשות פעולות נוספות, כרגע זה ההחלטה בקבינט אנחנו מצייתים ומצדיעים ולכן מה שמוצג כאן לדעתי המקצועית היא הצעה מקלה", אמר הפרויקטור.

ראש צוות המומחים המייעץ למל"ל, פרופ' אלי וקסמן אמר בדיון: אנחנו בהכפלות בכל הפרמטרים והחיסון השלישי בלבד לא יעצור את הבעיה. הייתי ממליץ לעשות דברים יותר חריפים. יעילות הבדיקות היא חלקית והתו הירוק לא מספיק. מי שיקל באישור התקנות, המשמעות היא שהוא יביא להחמרה הרבה יותר גדולה בהמשך".

הבוקר דווח, כי אתמול נמצאו 7,832 מאומתים חדשים, מתוך 143,166 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר