תמונת מצב מדאיגה

פרויקטור הקורונה מציג: העלייה הדרמטית במספרי המתים

"ביוני נפטרו 8 אנשים, ביולי - 52, ועכשיו, עד אמצע חודש אוגוסט - 203", כך עדכן פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה; "המגיפה לא תיעצר", קבע פרופ' וקסמן, "אנחנו בהכפלות בכל הפרמטרים" (ארץ)

דברי פרופ' סלמן זרקא בוועדה (צילום וידאו: ערוץ כנסת; תמונה: David Cohen/Flash90)

פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה, השתתף בדיון בוועדת החוקה של הכנסת על תקנות הקורונה והציג תמונת מצב מדאיגה במיוחד, על העלייה הדרמטית במספר הנפטרים.

"אני לא מנסה להפחיד, זה נתונים", פתח פרופ' זרקא, "ביוני נפטרו 8 אנשים מקורונה במדינת ישראל, ביולי נפטרו 52 איש מקורונה במדינת ישראל, אמצע חודש אוגוסט - עד 15 לאוגוסט, 203 איש נפטרו מקורונה במדינת ישראל, העקומה מאוד ברורה".

ראש צוות המומחים המייעץ למל"ל, פרופ' אלי וקסמן, אמר בוועדה כי "אנחנו בהכפלות בכל הפרמטרים והחיסון השלישי בלבד לא יעצור את הבעיה".

פרופ' אלי וקסמן בוועדה (צילום: דוברות הכנסת)

"הייתי ממליץ לעשות דברים יותר חריפים", אמר, "יעילות הבדיקות היא חלקית והתו הירוק לא מספיק. מי שיקל באישור התקנות, המשמעות היא שהוא יביא להחמרה הרבה יותר גדולה בהמשך".

"בעוד שבועיים תאלצו תקנות הרבה יותר חמורות, כי המגיפה לא תיעצר", התריע פרופ' וקסמן. "הצעדים שמדברים עליהם היום, יבואו אולי לעצירה של חולים קשה באמצע ספטמבר".

ראש מטה משרד הבריאות, אילינה גנס, בוועדה (צילום: דוברות הכנסת )

ראש מטה משרד הבריאות, אילינה גנס, עדכנה בוועדה על הירידה בחוסר היעילות של החיסון: "מ-22 יוני עד יולי, אנו רואים ירידה במניעת הדבקה למחוסנים ל-48% - לעומת זאת יש עוד לחיסונים 92% הגנה לתמותה ותחלואה קשה".

גנס אמרה עוד כי "בחודש יולי, כמחצית מהחולים המאומתים לא הגענו אליהם לחקירה אפידמיולוגית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר