גדולי ישראל אבלים

תיעוד: ה"קריעה" של רבי חיים קנייבסקי על בתו ע"ה

לפנות בוקר יצא מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לתפילת ותיקין על יד שריד בית מקדשנו הכותל המערבי, וכעבור זמן קצר התבשר על פטירת בתו הרבנית הצדקנית חנה שטינמן ע"ה. הגר"ח נאנח ומיהר לברך "ברוך דיין האמת" ועשה "קריעה" בחליפתו. כעבור שעה קלה שב אל ביתו • תיעוד בלעדי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום בלעדי: ישראל כהן - כיכר השבת)

אבל בבתי גדולי ישראל: לפנות בוקר (שני) יצא מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לתפילת ותיקין על יד שריד בית מקדשנו הכותל המערבי.

אבל בבתי גדולי ישראל: הרבנית חנה שטיינמן ע"ה

שעה קלה לאחר התפילה הגיע לשהות בבית נכדו הרב דוד קנייבסקי שם סיפרו לו מקורביו על הבשורה הקשה והמצערת עם הסתלקותה לגנזי מרומים של בתו הרבנית הצדקנית מרת חנה שטיינמן ע"ה.

מרן שר התורה נאנח ובירך את ברכת "ברוך דיין האמת" ולאחר מכן קרע "קריעה" בחליפתו.

מרן הגר"ח הורה כי כל בני המשפחה, הבנים לצד הבנות האחים והאחיות יישבו שבעה יחד בביתו שברחוב רשב"ם 23 בבני ברק.

האזינו: מיכלה גוטווין מכריז בבני-ברק על מועד הלוויה

בשעה האחרונה שב מרן הגר"ח אל מעונו. מרן עלה את המדרגות בכבדות והיה נראה כמי שאבלות וקדרות אופפת אותו.

המקורבים מציינים כי הרבנית חנה ע"ה זכתה לשמש את חמיה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בצורה מופלאה והיתה במשך שנים רבות מנקה את בית ראש הישיבה במסירות למרות הפצרות בני המשפחה לסייע בידה ללא הואיל באמרה כי על זכות זו לא תוותר.

מרן הגראי"ל אף הוא כיבדה בצורה מיוחדת והיה מרבה לדבר בשבחה. כמו כן הייתה מכינה את האוכל (הדייסה) עבור מרן שזה האוכל היחיד שאוכל.

בשעה 13:30 ייצא מסע ההלוויה מרחבת בית המדרש "לדרמן" ברחוב רשב"ם בבני ברק אל עבר בית העלמין זכרון מאיר בפאתי בני ברק שם תיטמן.

המשטרה נערכת לאלפי משתתפים בהלוויה ועומסי תנועה כבדים בבני ברק. בעקבות כך הוחלט על סגירת הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב: חזון איש, בן אליעזר, שד' ירושלים ר"ג, רחוב עזרא ורחוב דבורה הנביאה.

המשטרה מציינת כי "במקום צפויים עומסי תנועה כבדים ומי שאינו חייב מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות ולהימנע מלהגיע לאזור. צפי לסיום בשעה 16:00. שוטרי מרחב דן יבצעו הכוונת תנועה באזור על מנת להקל עד כמה שניתן על ציבור הנהגים".

צפו בתיעוד בלעדי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר