אבד חסיד מן הארץ

ברוך דיין האמת: הרב שלמה לורנץ זכרונו לברכה

בבית החולים ´הדסה´ נפטר הערב (א´) חה"כ לשעבר מטעם אגו"י הרב שלמה לורנץ, כשהוא בן 92. הרב לורנץ כיהן ברציפות בכנסת כנציג היהדות החרדית במשך 33 שנה. ולאחר פרישתו התמנה ליו"ר הוועדה המייעצת של בנק ישראל, הלוויתו תצא מחר בשעה 3:00 אחה"צ מביתו ברח´ פנים מאירות 17 בירושלים (דיין האמת)

חנוך לס | כיכר השבת |

בבית החולים 'הדסה' שבירושלים, נפטר הערב (א') חבר הכנסת לשעבר מטעם אגודת ישראל -הרב שלמה לורנץ, כשהוא בן 92.

בשבוע האחרון היה הרב לורנץ מאושפז לאחר שחש בליבו, הוא עבר צינתור, מצבו השתפר, והוא אף היה אמור להשתחרר לאחר שהתאושש וחש בטוב, אלא שבמפתיע הוא התמוטט הערב בבית החולים בידי בנו, כשניסיונות ההחייאה הממושכים של הצוות הרפואי אינם מועילים.

הרב שלמה לורנץ נולד בכ"א אדר תרע"ח בבודפשט שבהונגריה. עוד לפני קום המדינה, בשנת 1939 עלה שלמה לורנץ לארץ ישראל.

בשנת 1949 היה ממקימי המושב השיתופי קוממיות שבחבל לכיש. במשך עשרות רבות של שנות עשייתו, עסק רבות בחינוך, הוא היה ממייסדי כפרי הנוער 'שדה חמד' ו'חזון יחזקאל', וכיהן בוועד אגודת החינוך העצמאי.

הוא כיהן בכנסת ברציפות 33 שנה. מ-30 ביולי 1951 ועד ל-23 ביולי 1984 מטעם תנועת 'ציות והגשמה' שעל ידי 'צעירי אגודת ישראל', בימים שטרם הקמתה של דגל התורה, כשהוא מציית להוראותיו של מרן הגרא"מ שך. בהמשך, בשנת תשמ"ט היה לורנץ גם שותף להקמתה של תנועת 'דגל התורה'.

בזמן כהונתו בכנסת השלישית, היה לורנץ ממייסדי חברת 'שיכון ופיתוח' של אגודת ישראל. הוא התמחה בנושאי הקצבאות ופעל רבות למען העברת תקציבים ל ישיבות.

גם עם סיום כהונתו בכנסת, לא תמה פעילותו הציבורית, והוא המשיך בה למעשה עד סוף ימיו. תפקידו המפורסם ביותר היה יו"ר המועצה המייעצת של בנק ישראל. ככזה הוא גם היה חתום על שטרות הכסף בארץ, לצידו של נגיד בנק ישראל.

בשנה האחרונה נקשר שמו רבות בהקשר המאבק על החינוך העצמאי ואירועי הקמת העמותה החדשה, מה שהזכיר שוב לציבור, כי פעילותו הציבורית לא תמה, גם אם לא כולה מקבלת פרסום.

הרב לורנץ נחשב למייצג בגאון של היהדות החרדית, עד לימיו האחרונים ממש. ההערכה אליו חצתה קהילות ומגזרים. הותיר אחריו דור ישרים מבורך, נכדים ונינים, כולם הולכים בדרך ה'.

הלווייתו תצא מחר (ב') בשעה 3 אחה"צ מביתו שברחוב פנים מאירות 17 בירושלים. המונים צפויים להשתתף בהלוויה, בראשם גדולי ישראל שליט"א, רבנים, עסקנים, אישי ציבור, ועמך ישראל.

יהי זכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר