בן 85 בפטירתו

מזקני רבני חב"ד: הגאון רבי שמעון אליטוב זצ"ל

אבל כבד בחב"ד עם היוודע הבוקר הבשורה הקשה על פטירתו של הגאון רבי שמעון אליטוב צ"ל, מזקני רבני חב"ד, חבר מועצת הרבנות הראשית ורב רב המועצה האזורית מטה בנימין; בן 85 בפטירתו (דיין האמת)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הגאון רבי שמעון אליטוב זצ"ל (צילום: עזרא לנדאו)

ברוך דיין האמת: אבל כבד הבוקר (רביעי) בחסידות חב"ד עם היוודע הבשורה הקשה על פטירתו של הגאון רבי שמעון אליטוב זצ"ל, והוא בן 85 בפטירתו. בנו הוא יוסי אליטוב, עורך 'משפחה'.

הגר"ש אליטוב, מזקני רבני חב"ד, רב המועצה האזורית מטה בנימיון וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, מרבני חב"ד בירושלים, התמוטט הבוקר בביתו.

כוחות ההצלה שהוזעקו אל הבית ביצעו ברב פעולות החייאה ממושכות ולאחר שחזר הדופק הוא פונה לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, אך שם מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהוף והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

הלוויתו תצא היום בשעה 14:30 בצהריים, מבית ההלוויות סנהדריה, צומת בר אילן, בדרכה להר המנוחות.

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הראש"ל הגר"י יוסף, ספד לו ואמר: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על הסתלקותו לבית עולמים של ידידנו, משיירי דור דעה אוהב ישראל וזקן חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל הגאון החסיד רבי חיים שמעון גד אליטוב זצ"ל רבה של מטה בנימין.

"הגאון זצ"ל פעל כל חייו בארץ ובתפוצות עוד בכהונתו כרב הקהילה בארגנטינה ולאחר מכן בארץ משך עשרות בשנים להפצת תורה ויהדות לעם ובדרכו הייחודית רבים השיב מעוון, הרביץ תורה בתלמידים, הקים דור ישרים מבורך של תלמידי חכמים הממשיכים את דרכו בהפצת התורה והחסידות. עולם הרבנות יחסר את אחד הרבנים החשובים בו

"תנחומינו לתלמידיו הרבים, לקהל שומעי לקחו ולמשפחתו הרוממה והחשובה ויה״ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים".

הרב הראשי ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי דוד לאו ספד לו ואמר: "קיבלתי ביגון רב את ההודעה על פטירתו של האי גברא רבה הרה"ג רבי חיים שמעון גד אליטוב זצ"ל – זקן חברי מועצת הרבנות הראשית ורבה של מטה בנימין.

"איש אשכולות שידיו רב לו. העמיד אלפי תלמידים לתורה והיה דמות ומופת לרבים. כיהן עשרות שנים כרב בישראל וכחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל נהנו מאורו ומיכולותיו. פעל בנעם להפצת תורה ולהאדרתה בין בישראל ובתפוצות. הקים עולה של תורה בארגנטינה. רבים שתו בצמא את דבריו והוא הדריכם אל בית המלך ואל דרך האבות.

"כחסיד חב"ד פעל בדרכה כשליח הרבי זיע"א להפצת תורה ולהאדרתה. חבל על דאבדין ולא משתכחין. אני משתתף בצער העמוק של בני המשפחה, אנשי קהילתו, תלמידיו ומעריציו הרבים".

תולדותיו

הרב זצ"ל נולד בחודש אדר בשנת ה'תרצ"ז בעיר העתיקה בירושלים, לאביו רבי יוסף רחמים ואמו מרת שושנה. הוא למד בת"ת שע"י ישיבת 'פורת יוסף' ולאחר מכן עבר ללמוד בישיבת נובהרדוק בחדרה. בשנת תשי"ב עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים בלוד.

במהלך לימודיו בישיבה קיבל עשרות מכתבים מהרבי מליובאוויטש הכוללים הרכה אישית לבחור ישיבה.

בשנת תשי"ח התחתן עם הרבנית מזל, בת הרב משה בוסקילה, מרבני גבעת אולגה בחדרה. בשנת תשכ"ח נסע לשלוש שנות שליחות ביוגוסלביה וברומניה הקומוניסטית.

בשנת תש"ל נסע לשליחות בארגנטינה, שם החל למסור שיעורי תורה בעקבותיהם מונה לרב הקהילה החלאבית "סוכת דוד" בבואנוס איירס.

בסוף שנת תשל"ח שב לארץ ישראל ומונה כמנהלה של ישיבת 'אור החיים' של בן דודו הגאון רבי ראובן אלבז.

בשנת תשמ"א פתח ישיבה למקצועות קודש עבור נוער חרדי במצוקה וכולל אברכים בשם "אור מאיר חב"ד" ובמקביל שימש ברבנות של כמה קהילות בירושלים.

בסוף שנות התשעים נבחר לשמש כרב המועצה האזורית מטה בנימין. בשנת תשס"ח נבחר לכהן כחבר מועצת הרבנות הראשית, והיה הראשון מבין כל המועמדים. בשנת תשע"ד נבחר שוב במקום הראשון ברבנים הספרדים. תפקידו ברבנות הראשית הוא יו"ר ועדת רבנים וקהילות בתפוצות.

בשנת תשע"ב התמנה כרבה של מבשרת ציון בפועל, וכעבור שנתיים התמנה לחותם על תעודת הכשרות והנישואין בעיר ירושלים לקראת שנת השמיטה למשך שלושה חודשים עד לבחירות שהתקיימו לתפקיד רב העיר.

בשנת תשע"ה התמנה לעמוד בראשות כולל אברכים המשלבים לימוד הלכה וחסידות בשכונת גאולה בירושלים.

לפני מספר שנים, לקה הגר"ש בלבו ולאחר פעולות החייאה אושפז בבית החולים כשהוא מוקדם ומונשם. כעבור מספר חודשים, שוחרר לביתו וערך מסיבת הודיה לה': "שבח והודיה לריבון העולמים, עשית איתי את הנס הגדול של החזרת הנשמה שבי".

לפני כשנה וחצי חגג בשמחת הכנסת ספר התורה, שערך בנו יוסי אליטוב לכבודו ולזכותו של אביו, בביתר עילית. במעמד השתתפו אלפים בראשות הרבנים הראשיים לישראל, רבני ערים, ראשי ישיבות ואישי ציבור.

הבוקר, כאמור, התמוטט שוב בביתו ובבית החולים החזיר את נשמתו ליוצרה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר