אבל כבד

הג"ר יהודה מועלם זצ"ל, ראש-ישיבת "פורת יוסף"

תורה, תורה חגרי שק: במהלך השבת הסתלק ראש ישיבת פורת יוסף, הגאון רבי יהודה מועלם זצ"ל והוא בן 90 שנה • בעיצומו של חול המועד חש הרב מועלם זצ"ל ברע, וצוותי הצלה שהוזעקו לביתו הבהילו אותו אל בית-החולים • וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה´ (דיין האמת)

דוד כהן | כיכר השבת |
הרב יהודה מועלם (אליהו חימוביץ)

עם צאת השבת מגיעה הבשורה המרה על הסתלקותו של ראש ישיבת פורת יוסף, הגאון רבי יהודה מועלם זצ"ל שנלקח לבית עולמו והוא בן 90 שנה.

בעיצומו של חול המועד חש הרב מועלם ברע, וצוותי הצלה שהוזעקו לביתו הבהילו אותו אל בית-החולים כשמצבו מוגדר קשה.

במהלך השבת השיב ראש הישיבה את נשמתו הטהורה לבוראה.

הגה"צ רבי יהודה מועלם זצ"ל היה תלמיד חכם עצום ושקדן נדיר. הוא היה משרידי דור דעה, מראשי הישיבה ומורי הדרך בעולמה של תורה. רבים מבני התורה והישיבות בפרט בעולם התורה הספרדי חבים לו את דרכם הרוחנית.

כאשר נפטר הגאון הגדול רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל התבטא נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף, ואמר: "מי נשאר לנו בדור הזה חוץ מהרב יהודה מועלם..."

גם בימיו האחרונים, על אף גילו המופלג הקפיד תדיר ללכת לישיבה רגלית.

תלמידיו נדהמו לראות מידי פעם בפעם כיצד למרות גילו הגבוה גם ביום השלג הגיע רגלית לישיבה ולא ויתר על השיעור על כל הכרוך בכך.

באחת השנים, נעדר מהישיבה עקב נפילה. עם חזרתו ערכו לו תלמידיו קבלת פנים ברוב עם וגיל. ראש הישיבה הגאון הגדול רבי משה צדקה אמר אז בקבלת הפנים כי הרב מועלם הוא מהדמויות המיוחדות שרק לראות אותו זה משפיע על הישיבה ועל היראת שמיים של הבחורים.

מסע הלוויה יצא הלילה בשעה 22:00 מישיבת פורת יוסף לעבר הר המנוחות.

(צילומים בלעדיים: יעקב לביא)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר