ריגול טכנולוגי

מחזיקים בסמארטפון סיני? זהירות! עוקבים אחריכם

מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת אדינברו וטריניטי קולג', טוען שמידע רב הנמצא על הסלולרי הסיני שלכם מועבר לשרתי צד שלישי ונשמר אי שם • אבל יש גם סיבה לנשום (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מחקר אבטחה חדש שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת אדינברו וטריניטי קולג', טוען שחלק גדול מהמידע שנמצא על מכשירכם כולל המידע האישי, נשמר באי אלו שרתים בסין ומועבר לגורמים צד שלישי, ללא ידיעתכם וכמובן ללא הסכמתכם.

ע"פ המחקר, בטלפונים סלולריים מתוצרת סין מותקנים כמה אפליקציות 'עזר' ללא אפשרות מחיקה כשבברירת המחדל (ושוב ללא אפשרות שינוי) האפליקציה מותרת לשליחת נתונים כראות עיניה.

סין היא יצרנית ויצואנית הסמארטפונים הגדולה בעולם, וב-70 אחוז מהמדינה משתמשים בסמארטפון עם מערכת ההפעלה אנדרואיד - הניתנת למשחק בידי החברות המייצרות כמו OnePlus, שיאומי, Oppo ו-Realme.

מכשירי 'שיאומי' החברה הסינית הנמכרת ביותר בעולם (שאטרסטוק)

מה המכשירים הסיניים שולחים? ברובו מידע לא קריטי כמו מספר הברזל של המכשיר, כתובת הרשת שלו והגדרות למיניהם, אך יש גם מידע חשוב ואישי כמו תכתובות ברשתות החברתיות, הודעות SMS ופרטי אנשי הקשר.

אז רגע לפני שאתם זורקים את המכשיר לפח, מחליפים כרטיסי אשראי ונכנסים לתכנית להגנת עדים, כדאי שתדעו שהמחקר בוצע על מכשירים הנמכרים בסין, שמשתמשים בגרסת אנדרואיד מותאמת למדינה ולא למכשירים המשווקים לשוק המערבי, בהם לא ניתן באמת לדעת ואין מחקר שמוכיח את שליחת הנתונים ואפליקציות ה'ריגול', אלא שזה לא מופקע שגם אצלנו זה קורה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר