גידול מרשים בייצוא מוצרי מזון בכשרות מהדרין לקהילות היהודיות בחו"ל

לקראת פסח נרשמת עלייה בהיקפי הייצוא של מוצרי מזון בכשרות מהדרין בארה"ב ובאירופה. כמה כסף מגלגל המצות והיין? נתונים (צרכנות)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
מצות (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לקראת חג הפסח נרשמת עלייה מרשימה בהיקפי הייצוא של מוצרי מזון בכשרות מהדרין לריכוזים היהודיים בארה"ב ובאירופה, כשאלפי טונות של מוצרי מזון עושים את דרכם לקהילות האורתודוקסיות בכל רחבי ארה"ב ואירופה.

המדובר בעלייה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לדברי יצרני המזון למהדרין, הביקוש למוצרי מזון בכשרות 'מהדרין' עולה בהתמדה בשנים האחרונות ומתפרס מברזיל ועד אוסטרליה, מקנדה ועד אוסטריה.

ישראל, הנחשבת ליצרנית המזון הכשר השנייה בגודלה בעולם אחרי ארצות-הברית, מחזקת את אחיזתה בשוק האורתודוקסי בזכות שוק המהדרין הגדל עם התרחבותן של הקהילות החרדיות המקומיות המחזיקות בנתח משמעותי משוק המזון הכשר.

על פי נתוני מכון היצוא, בשנים האחרונות מסתכם יצוא המצות בכ-9 מליון דולר לשנה, ואילו יצוא היין לקהילות היהודיות לקראת הפסח עומד על 2.8 מיליון בקבוקי יין ומוערך בכ- 7.75 מיליון דולר.

'טעמן' חברת המזון למהדרין העומדת תחת השגחת בד"צ העדה החרדית, מדווחת על עלייה מרשימה של 23.5% בייצוא לקראת חג הפסח בהיקף עסקאות כולל של 860,000$, כשעיקר העלייה נרשמת בריכוזי הקהילות לאורך החוף המזרחי בארה"ב כניו יורק וושינגטון, ואילו באירופה נרשם גידול ניכר בבריטניה ובצרפת.

לדברי שלום חיים, מנכ"ל 'טעמן', מדובר במגמה הצפויה להתפתח בשנים הקרובות: "התרחבותן של הקהילות החרדיות בחו"ל לצד קפיצת מדרגה משמעותית באיכות מוצרי המהדרין ורמת הכשרות שלהם, הביאו לחיזוק עקבי במגמת הייצוא. אם בעבר לקראת פסח נזקקו הקהילות השונות בחו"ל לתמהיל מוצרים ממגוון מקורות וכשרויות, הרי שכיום מציע שוק המהדרין בישראל לחג הפסח סל מוצרים מגוון, החל ממוצרי יסוד וכלה במוצרי קצה כחטיפים וממתקים בכשרות קפדנית, מה שזוכה כמובן לביקושים גבוהים ולפלח שוק גדול במיוחד".

גם בשוק הכשרות ה'רגילה' ניכרת עלייה מבורכת, כשמחזור המכירות של מזון כשר באמצעות חנויות מכולת, מרכולים וסופרמרקטים בארה"ב בלבד עמד בשנה האחרונה מעל 200 מיליארד דולר. זאת לאחר שבשנת 2003 עמד מחזור המכירות של מזון כשר על 150 מיליארד בלבד, שיעור צמיחה שנתי של פי שניים משוק המזון הכללי.

כפי שעולה ממחקר חדש על המגמות בשיווק מזון כשר בארה"ב. אחד הגורמים לעלייה זו הוא התגייסותן של רשתות ייעודיות בחו"ל המקדמות מוצרי יבוא, כך לדוגמא רשת ווגמנס האמריקאית המחזיקה ב- 70 סניפים בארה"ב והיקף מכירות של 4.5 ביליון דולר, הובילה בשנים קודמות מבצע קידום מזון ישראלי לקראת הפסח, מה שמבטא את חדירת תודעת הכשרות והדרישה העולמית הגוברת למזון כשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר