המפרסמת החרדית המובילה: "תנובה"

חברת "יפעת בקרת פרסום", מפרסמת את סיכום דירוג הפרסום לחציון הראשון של 2010: "תנובה" - מקום ראשון, "בולטון" ממשיך להוביל (צרכנות)

חנה בורט | כיכר השבת |

חברת "יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את סיכום דירוג הפרסום במגזר הדתי (דתי לאומי וחרדי) לחציון הראשון של שנת 2010. הדירוג מציג מחירים מוערכים, תוך הצלבה בין מסד הנתונים של "יפעת" הנשען על מחירי מחירון ובין ההוצאה לפרסום לשנת 2010.

נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת בקרת פרסום": "המיתון רשמית מאחורינו. בחציון הראשון של 2010 נרשמו גידולים נאים בהיקפי האינצ´ים בעיתונות הדתית, שמניבים גידול כספי של כ- 20 אחוזים בהוצאה לפרסום במגזר. נראה כי המפרסמים הגדולים במשק הפנימו כי על מנת להגיע למגזר הדתי חרדי, יש לפרסם באמצעי המדיה מהם הוא ניזון".

קטגוריית הספרים ממשיכה להתחזק ומובילה בחציון החולף את טבלת תתי הענפים המושקעים בפרסום. הוצאות "פלדהיים" ו"אור החיים" מנהלות מלחמה פרסומית עזה שעולה בקנה אחד עם הגידול במספר הסניפים שלהן. במקום השני ממוקמת קטגוריית הארגונים והעמותות שחזרה לפרסם בהיקפים גדולים בארץ וזאת לאחר סיום המשבר הכלכלי, במהלכו ריכזה מאמצים לגיוס תרומות בחו"ל. מדובר בלמעלה מ-200 גופי צדקה ותרומה לקהילה המהווים חלק בלתי נפרד ממארג החיים של המגזר הדתי חרדי, כאשר הבולטים ביניהם בפרסום הם: "קופת העיר בני ברק", ארגון "יד לאחים", "ועד הרבנים", ו"עזר מציון".

קטגוריית רשתות השיווק גדלה בכ-40 אחוזים לעומת החציון המקביל אשתקד. בשונה מהפרסום במגזר החילוני, מאופיינת קטגוריה זו במגזר הדתי בתחרות בין הרשתות לחנויות הפרטיות. המותגים המובילים בפרסום בקטגוריה הם: "יש" של "שופרסל"- איחוד של הרשתות הותיקות "זול פה" ו"אלף".

"יש" מובילה באמצעות משרד הפרסום "בולטון פוטנציאל" שיצא בקמפיינים לפורים, פסח, שבועות ועוד. במקום השני בקטגוריה ממוקמת "ברכת הארץ" הפועלת ללא משרד פרסום ומפרסמת שלל מודעות מבצעים. במקום השלישי ממוקמת "שפע שוק" של "הריבוע הכחול" המפרסמת באמצעות משרד הפרסום "תוצאות אפקטיביות" מבצעים בלעדיים, מבצעי פסח ועוד. עוד עולה מנתוני "יפעת בקרת פרסום" כי בחציון הראשון של 2010, הגדילו החברות "ששת ו"ניו פארם" את תקציבי הפרסום בקטגוריה זו באופן משמעותי.

קטגוריית מוצרי החשמל ממוקמת במקום הרביעי עם גידול של כ-60 אחוזים, תוך שהיא מנסה להתחרות על לבם של אלפי הזוגות הצעירים הנישאים בכל שנה במגזר וזקוקים לסל מוצרי חשמל. "טרקלין חשמל" היא המובילה בפרסום בקטגוריה עם מבצע "חבילת חתונה" באמצעות משרד הפרסום "טריו". "מחסני חשמל" של "אלקטרה" מורידים בחציון החולף ווליום פרסומי וממוקמים במקום השני. במקום השלישי ממוקם "גולן ווסט ליין" עם מוצרי ווסטינגהאוז באמצעות פרסום "לין & לין".

נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת בקרת פרסום": "קטגוריית מוצרי החשמל שהפכה בשנים האחרונות תחרותית מאד בכל המגזרים, מאופיינת בחציון החולף במגזר הדתי בכניסתם של שחקנים חדשים כמו ´קנווד´, ´אבי סופר´, ´ביג בוקס´ ועוד."

קטגוריית הביגוד מכפילה בחציון שנבדק את כוחה עם הוצאה פרסומית של כ-3.1 מיליון שקלים. אופנת "בגיר", שכמעט לא פרסמה בחציון המקביל אשתקד, דומיננטית בחציון זה באמצעות "בולטון פוטנציאל" עם המותג "בגיר שארפמנ´ס". אופנת "האנגר" ממוקמת במקום השני בקטגוריה עם מבצע "יום ראשון הגדול". "H&O" שלא פרסמו בחציון הראשון של 2009 מתבלטים בחציון המקביל ב- 2010 באמצעות "פרסום מאיר ואקנין" עם מבצע "100 ₪ מתנה".

תתי ענפים שבלטו ב-2009 והנמיכו השנה את ההשקעה הפרסומית הם קופות החולים והבנקים. לעומת זאת, קטגוריות חדשות שנכנסו בחציון החולף לטבלה הן ביגוד ודיור. קטגוריית הדיור בלטה בשל פרויקטים חדשים למכירה בבית שמש, בגבעת זאב עילית החדשה ובשכונת לב העיר בירושלים.

מפרסמים:

"תנובה" היא המפרסמת הגדולה במגזר הדתי בחציון הראשון של 2010. החברה מכפילה את תקציב הפרסום שלה ומשיקה שפה תקשורתית חדשה לקו מוצריה באמצעות משרד הפרסום "גל אורן BSD" תחת הסלוגן "לגדול בבית למהדרין זו חוויה". "תנובה" גם נלחמת ב"שטראוס" שקיבלה לאחרונה הכשר מהדרין על מוצריה בענף הגבינות, ופרסמה בחציון החולף את הגבינה הלבנה ואת גבינת הקוטג´ שלה.

"סנו", שפרסמה באמצעות משרד הפרסום "אפיקים" את סנו אנטי קאלק, סנו רהיט, סנו מקסימה, סנו ריצפז ועוד, ממוקמת במקום השני. ספרי "אור החיים" שכאמור נמצאים בתחרות הולכת וגוברת מול "פלדהיים" משלשים באמצעות "בולטון פוטנציאל" את ההשקעה הפרסומית שלהם ובולטים עם שבוע הספר, כרטיספר, ש"ס וילנא החדש ועוד.

את המקום הרביעי בטבלה חולקות קבוצת "שטראוס" והוצאת "פלדהיים". "שטראוס" פרסמה באמצעות "בולטון פוטנציאל" את הגבינות שלה, גלידות קרמיסימו, שוקו יטבתה, קפה טורקי, אצבעות שוקולד פרה ועוד.

במקום השישי נמצאת קבוצת "אסם", שמכפילה בחציון הראשון של 2010 את ההוצאה לפרסום שלה באמצעות פרסום לטבעול, גלידות נסטלה, פסטה ושקדי מרק של "אסם" ועוד.

מפרסמת דומיננטית נוספת בחציון החולף היא "פרוקטר & גמבל" עם גידול של 154 אחוזים בתקציב הפרסום שלה. החברה מפרסמת מוצרים רבים שבהם לא תמכה פרסומית בחציון המקביל אשתקד כמו שמפו לגבר של "הד & שולדרס", אבקת הכביסה "TIDE", מרכך הכביסה החדש "LENOR", אבקת כביסה "ביומט" ועוד. את הטבלה סוגרת "קו אופ הריבוע הכחול" המגדילה את הוצאת הפרסום לשלושת מותגיה: "שפע שוק", "כפר השעשועים" ו"ששת".

משרדי פרסום

"בולטון פוטנציאל" ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום בפער ניכר עם גידול של כ-46 אחוזים בהוצאה לפרסום. הלקוחות הגדולים של בולטון הם ספרי "אור החיים", קבוצת "שטראוס" ורשת "שופרסל" הפועלת במגזר הדתי תחת המותג "יש". כמו כן, "בולטון פוטנציאל" מציג רשימת מפרסמים מכובדת שנעזרה בשירותיו בחציון הנדון, ולא פרסמו דרכו בחציון הראשון של 2009 ובינהם: אופנת "בגיר", "סלקום", "הנקל סוד", "אלדן", וקמפיין השקת הסניף החדש של "איקאה" בראשל"צ.

את המקום השני בטבלה חולקים "גל אורן BSD" הצומח ב-42 אחוזים ו"פרסום אפיקים" הגדל ב-5 אחוזים. הלקוחות הגדולים של "גל אורן BSD" הם "תנובה", קבוצת "אגד" ו"חוגלה קימברלי". כמו כן, מפרסם המשרד את "דיור ברמה", "פלדהיים", קבוצת "מכשירי תנועה" ו"אמישראגז" אותם לא פרסם בחציון המקביל אשתקד. "אפיקים" מפרסם החציון את "סנו", את "בזק" שמרחיבה את טווח פעילותה עם חידון שמירת הלשון, פרסום לשיחות פנים ופרסום לטלכרד, ואת קבוצת "אסם".

פרסום "מימד", שבין לקוחותיו "החברה המרכזית למשקאות", "סנו" ו"יוניליוור ישראל", מתמקם במקום הרביעי עם גידול של 33 אחוזים בעיקר בזכות פרסום הגלידות של נסטלה, אקמולי של טבע ובניין שלם- עמותת דיור.

משרד הפרסום "טריו" במקום החמישי עם גידול של 60 אחוזים שחלק ניכר ממנו הוא תולדה של הגידול בפרסום של חברת "פרוקטר & גמבל", "טרקלין חשמל", "יוניברסל מוטורס" ו"תמי 4". את טבלת משרדי הפרסום סוגרים "פרסומי ישראל" ו"מאיר ואקנין" במקומות התשיעי והעשירי עם גידול של כ-70 אחוזים בתקציב הפרסום של כל אחד מהם. "פרסומי ישראל" בולטים עם פרסום ל"ליימן שליסל", "אולמי ירוק בהיר" ו"אולמי שירת ירושלים", ואילו "מאיר ואקנין" בולט עם פרסום ל-"U.D.V וויסקי ג´וני ווקר ווודקה", "יקבי רמת הגולן" ו"טויס אר אס".

נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת בקרת פרסום" מסכם: "חוקי המשחק במגזר הדתי שונים, ומשרדי הפרסום הגדולים במגזר הכללי, שרק שניים מהם מתמקמים בעשירייה הפותחת, אינם שחקנים משמעותיים במגזר, הנשלט על ידי משרדים המתמחים בתחום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר