הופרשו תרומות ומעשרות ביקבי ברקן

מעמד הפרשת תרומות ומעשרות נערך השבוע ביקבי ברקן, בהשתתפות גלריה מכובדת של רבנים ומורי הוראה שליט"א, חברי מערכת הכשרות ´בד"צ חוג חתם סופר - פתח תקווה´ והרבנות המקומית. במהלך האירוע הפרישו חברי הבד"ץ שליט"א והרבנים המכשירים תרומות ומעשרות מבציר הענבים. סיקור

מעמד הפרשת תרומות ומעשרות נערך השבוע ביקבי ברקן, בהשתתפות גלריה מכובדת של רבנים ומורי הוראה שליט"א, חברי מערכת הכשרות ´בד"צ חוג חתם סופר - פתח תקווה´ והרבנות המקומית, בכירי הנהלת טמפו ויקבי ברקן ואורחים נכבדים.

במהלך האירוע הפרישו חברי הבד"ץ שליט"א והרבנים המכשירים תרומות ומעשרות מבציר הענבים שנת תשע"א לפ"ק, ברוב עם ובשירות ותשבחות לבורא עולם על שזכינו לקיים ממצוות התלויות בארץ, לאכול מפרייה ולשבוע מטובה בתכלית הכשרות וההידור כמיטב המסורת של יקבי ברקן זה שנים רבות.

לקראת תחילת המעמד התכנסו הרבנים שליט"א בחדר הישיבות עם המארחים, בעלי יקבי ברקן ויינות סגל, ביניהם ר´ ז´ק בר, יו"ר חברת טמפו, מר אמיר בורנשטיין יו"ר יקבי ברקן, ומר שמואל בוקסר מנכ"ל היקב. המארחים הקריאו את כתב מינוי השליחות עבור הרבנים שיפרישו בשמם תרומות ומעשרות כדת וכדין. הגר"י טוביאס שליט"א רבה של שיכון ו´ בב"ב, בירכם כי בזכות קיום המצווה באמונה ובשלמות, יושפע שפע רב וגשמי ברכה ירדו בכל ארץ ישראל להרוות את האדמה שתצמיח יבול מבורך למען יאכלו ענבים וישבעו.

בהמשך התכנסו המשתתפים בראשות הרבנים למעמד המרגש מול מיכלי תסיסת היין מהבציר האחרון, לקיום המצווה בפועל, כאשר לאחר הפרשת תרומה גדולה וסריקת כמויות היין ע"י הרבנים, נפתח ברז המיכל ועשרות אלפי ליטרים של יין הופרשו לתרומת מעשר כמצוות התורה. בתחושת התרוממות יצאו המשתתפים לריקוד של שמחה לכבוד גומרה של מצווה, בשירת ´והריקותי לכם ברכה עד בלי די´. לאחר המעמד עברו עשרות המשתתפים לאולם היקב לסעודת מצווה ברוב עם, במהלכו הושמעו דברי ברכה מפי הרבנים שליט"א והמארחים בעלי היקב.

ר´ ז´ק בר, יו"ר חברת טמפו, הזכיר את דברי הפוסקים שאלו המרבים בסעודת מצווה בחנוכה יש להם על מה לסמוך, כפי שנעשה בעת חנוכת המזבח. הוא הדגיש את הקשר בין ההידור מצווה הנהוג בחנוכה לגבי הדלקת הנרות, להידור במצוות הפרשת תרומות ומעשרות שראינו במעמד היום, כמו שהעידו הרבנים שליט"א. הוא סקר את מגוון המשקאות שמציעה חברת טמפו לצרכנים, במגוון הקטגוריות ובכשרויות המובחרות ביותר. ר´ ז´ק בר הודה לכל המשתתפים במעמד המרגש ובסעודת המצווה, ובראשם גלריית הרבנים המכובדת, בהם חברי הבד"ץ, מורי הוראה, רבני ערים ושכונות.

מנכ"ל יקבי ברקן, מר שמואל בוקסר, סיפר על מעמדם של יינות ברקן וסגל, הידועים כיינות האיכותיים ביותר בעולם היין הישראלי, כאשר רק החודש בתחרות היוקרתית ביותר ליינות בישראל הוכתרה סדרת איכות של ברקן כיין הישראלי הטוב ביותר, ויינני היקב זכו בתואר הייננים הטובים ביותר. בנוסף, זכו סדרות איכות נוספות של ברקן וסגל במספר מדליות זהב בקטגוריות שונות, כאשר לאורך השנים מוביל יקבי ברקן קו בלתי מתפשר של איכות וטעם ברמה הגבוהה ביותר, לצד השמירה על כשרות מהודרת ועמידה בכל דרישות ההלכה. בדבריו אמר כי יקבי ברקן, לצד היותו יצרן היין הגדול בישראל, הינו היצואן הגדול ביותר של יין כשר לקהילות יהודיות בעולם. "אנו שמחים על הזכות לאפשר לכמה שיותר קהילות יהודיות בעולם ליהנות ולשמוח עם מגוון יינות איכותיים בארומה משובחת ובסגנונות שונים, בלי להתפשר על כשרות מהודרת כראוי", סיכם מנכ"ל יקבי ברקן.

בנוסף נשאו דברי ברכה בסעודת המצווה הגרח"ל דייטש שליט"א – רב הבד"צ, הגר"נ לנדמן שליט"א, והגר"ד לאו שליט"א, כאשר הם משבחים את יקבי ברקן על קיום מצוות הפרשת תרומות ומעשרות בהידור ובכבוד מתוך שמחה ואמונה שלמה שברכת השם היא תעשיר, וכן את צוות המשגיחים בראשם הרב יוסף פרומוביץ שיחי´ שעושים עבודתם עבודת הקודש במסירות ובנאמנות.

במעמד השתתפו שורת רבנים מכל העדות והחוגים, בהם הגרא"א בהגר"ש וואזנר – מרבני הבד"צ, הרב מרדכי אשכנזי רבה של כפר חב"ד, הרב שלמה פולק רבה של בית חלקיה, הרב חיים יעקב קליין – רבה של יסודות, הגר"מ זעקבך, הגר"ד אבוחצירא מרבני יבנה, הגר"מ נחשוני מרבני ראשל"צ, הרב שמואל ברגר מישקולץ ארה"ב, הגרח"ב ש"ץ - ירושלים, הגר"ש למברגר - אשדוד, הגר"ש שלמה בן עזרא – רב מועצה אזורית גזר, הרב חסקל – OK ישראל, הגר"ש הר שפר, הגר"נ אדלר, הגרמ"ב אלתר, הגר"מ לב, ועוד רבנים ואישי ציבור נכבדים. בסיום המעמד בירכו המשתתפים את בעלי היקב שיזכו עוד רבות בשנים לקיים את מצוות הפרשת תרומות ומעשרות מתוך שמחה והרחבת הדעת, ולזכות לשמח לבב אנוש ביין מהודר ואיכותי כמיטב המסורת ביקבי ברקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר