גלאט? גֶעלט > בלעדי ל'כיכר השבת'

העושק נחשף: כך גזלני הבשר עושים קופה על חשבון הציבור

מאמרו של הרב אבא טורצקי ב'כיכר השבת' שעסק בשחיתות תעשיית הבשר הכשר, עורר סערה. עכשיו, הוא חושף מסמך חסוי שקיבל ממשגיח בכיר ● המשגיח מודה: "החרדים ישלמו כל מה שיבקשו מהם" ● טורצקי: "העולה מהמכתב שעדיין אין אנו יכולים לתאר עד כמה המערכת כולה נתונה בידי שרלטנים" (צרכנות)

הרב אבא טורצקי | כיכר השבת |

בראש ובראשונה אני מודה מקרב לב לאותם מאות המתקשרים יום יום ומודים על המאבק הצודק בנוגע לעושק מחירי הבשר היקרים. לא האמנתי ולא צפיתי מראש את ההיענות הגדולה של הציבור בנוגע למערכה חשובה זו.

לאחר שכתבתי את מאמרי הראשון בנוגע ליוקר הבשר והעושק הנורא הקיים בקרטל מכוער זה, קיבלתי מאות שיחות של אנשים פרטיים שמעודדים ומחזקים את ידי בהבאת מחאה חשובה זו לתוך התקשורת החרדית.

זה צו השעה אין דבר יותר צודק ממאבק זה השמיעו שוב ושוב באוזניי .

לפלא בעיניי היו אותם שיחות של אנשים שמתעסקים באופן ישיר בנושא שחיטת הבקר וגם הם, שמכירים את העניין מקרוב, מחזקים את דעתי האיתנה שמדובר כאן בשוד ציבורי מתמשך על פני שנים.

העולה מכל השיחות הללו הוא: שחייב להיות פיקוח שיוביל את כל מערכות השחיטה הגלאט לאיזה שהם נורמות מוסכמות להפסקת השוד הציבורי הנורא הזה.

העושק נחשף

גם אם קיננו בליבי ספקות קלות בנוגע לחומרת העניין, שאולי ואין הדבר כצעקתה, קבלתי מכתב מפורט ביותר ממומחה בעל שם בתחום שחיטת הבשר והייבוא מחו"ל (שמטעמים מובנים שמו שמוט ממכתבו) המתאר שלב אחר שלב את תעשיית שחיטת הבקר ועלותם המדויקת.

עיקרו של מכתב זה מעיד יותר מכל שאין אנחנו יכולים לתאר עד כמה המערכת כולה נתונה בידי שרלטנים העושים בכיסנו ככל העולה על רוחם. הגזילה והעושק היא במימדים גדולים יותר ממה שעולה בדעתנו.

המשפט המכוער של אותם שרלטנים האומרים "הציבור החרדי ממילא ישלם את מה שנבקש בשם הכשרות" - מעליב, משפיל ומבזה.

גם אם אותם שרלטנים בעלי הקרטל עושקי הציבור אינם ועדי הכשרות המהודרות חלילה, אלא הם כל המאכערים והסוחרים בדרך, עדיין אחריותם המלאה להפקעה נוראה זו מוטלת אך ורק על צוואריהם של ועדי הכשרות המהודרות. כי הם ורק הם שנותנים גיבוי למערך מכוער וגניבת הציבור בשם השם המקודש לכולנו "הכשרות".

להילחם בשרלטנים

אני חוזר ואומר את אשר כבר אמרתי: אין בדעתנו בשום פנים ואופן לוותר אף לא על אחת מהחומרות של שחיטת בשר ועופות בצורה מהודרת. אדרבה, אנו מעוניינים בחומרות הלכתיות שנותנות מענה לכשרות מקסימאלית, אך בד בבד חובה עלינו להילחם בשרלטנים המתעשרים על כספו של הציבור ללא שום הגיון וצדק וללא שום קשר ל"כשרות".

במכתב זה שנשלח ע"י מומחה העוסק כיום בתחום הכשרות (כפי שציינו לעיל) ונגעו הדברים לליבו תוכלו לראות עד היכן מגיע עומק השקר הבלוף והעושק.

חייבים לעצור את השרלטנות הנוראה הזו!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר